A szorongás átírja a fogyasztói magatartást – Tolnai Gábor a Kantar Hoffmanntól volt a FutureTalks podcast legutóbbi vendége
A Kantar Hoffmann divízióvezetője volt a legutóbbi FutureTalks Podcast adás vendége, aki arról beszélgetett Krizsó Szilviával, hogy a polikrízis hogyan hat az életünkre. A válságok ugyanis egymás után jönnek-mennek, előbb a COVID keserítette meg az életünket, majd rögtön kezdődött a szomszéd országban zajló háború, most az izraeli helyzet, a gazdasági válság és az infláció hat ránk leginkább.
A szorongás a kulcsszó, ez egy társadalmi jelenség jelenleg, ráadásul mi történelmileg szorongó nemzet vagyunk. Minden egyes krízis, ami a COVID óta megjelenik a hétköznapjainkban csupa olyan kihívás, ami a fundamentális alapműködésünket érinti. Tolnai Gábor hozzátette: „Emiatt különböző tüneteket produkálunk megjelennek pszichoszomatikus betegségek, nehezebben kezeljük a mindennapi konfliktusokat. A Kantarnál már régóta vizsgáljuk azt, hogy a polikrízis hogyan hat a fogyasztókra. A szorongásos szituáció ugyanis érdekes magatartást hívott elő: a korábban tervezhető vásárlói magatartás elkezdett feldarabolódni: ad hoc döntések jelentek meg, feldarabolt, pillanatnyi érzések befolyásolják a vevők működését!”
A vállalatoknak egyre nehezebb tervezni, mert a krízisek által befolyásolt döntések nem racionálisak. Ráadásul a vásárlói hozzáállás folyamatosan változik. A cégeknek érdemes azt figyelembe venni, hogy a biztonság ígérete most mindennél fontosabb. „Például a
nosztalgikus élmény lehet-e szorongásoldó, amellyel mintha visszanyúlnánk a gyökerekhez, ahhoz a biztonságos világhoz, amit már megéltünk és szívesen emlékszünk rá. Ennek felismerése vezetett ahhoz, hogy egyre több nosztalgikus márka jelenik meg.” – mondta Tolnai Gábor.
A FutureTalks podcast Krizsó Szilviával, kéthetente jelentkezik a Trade Magazin Youtube csatornáján. Iratkozzon fel a csatornára, hogy ne maradjon le különleges, izgalmas tartalmainkról! FELIRATKOZÁS!
Kapcsolódó cikkeink
A műtárgy középtávú befektetés
Mitől értékes egy festmény? Virág Judit művészettörténész, galériatulajdonos most elmondja…
Tovább olvasom >A pletyka nem mindig rossz – mondja a szociálpszichológus Szvetelszky Zsuzsanna
Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus, pletykakutató volt a Futuretalks podcast Krizsó Szilviával…
Tovább olvasom >A személyre szabott ügyfélélmény a legfontosabb
Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >