A színek ereje az értékesítésben
Az igazság pillanata a polc előtt állva, másodpercek töredéke alatt érkezik el: a mi termékünk kerül a vásárló kosarába, vagy a versenytársunké? A fogyasztói döntés egyik fontos eleme a termék láthatósága: ki tudunk-e tűnni a tömegből?
A termékek csomagolása meghatározó a bolti láthatóság szempontjából. Ugyanakkor hiba lenne csak az elsődleges csomagolásra összpontosítani, hiszen a bolti kínáló csomagolások vásárlásösztönző szerepe és a vásárlási döntésekre gyakorolt hatása nagyon jelentős. Ennek ellenére a kínálódobozok figyelemfelkeltésre történő tudatos alkalmazása még mindig számos kiaknázatlan lehetőséget hordoz magában.
Színek és formák
Egy jól megtervezett kínálódoboz konstrukció mágnesként vonzza a vásárlók figyelmét. Mivel a csomagolásnak áruvédelmi, logisztikai szempontoknak is meg kell felelnie, a polcokon látható kínálódobozok sok esetben tervezési kompromisszumok eredménye: az alapvető áruvédelmi és figyelemfelkeltési funkciók közötti optimum. Jó hír, hogy az utóbbi terén tett engedményeket az ofszet nyomtatási technológia alkalmazásával kompenzálni lehet: figyelemfelkeltő színek, tökéletes fényképminőség, felületnemesítés – csak néhány lehetőség.
Flexo vagy ofszet?
Egy ofszet és egy flexo technológiával gyártott azonos csomagolás árát összehasonlítva a flexo nyomtatás minden bizonnyal vonzóbb alternatívának tűnhet. Ugyanakkor, ha célunk, hogy termékünk valóban kitűnjön a tömegből, az ofszet nyomtatás alkalmazásának lehetősége jelentősen felértékelődik.
Az igényességet és minőséget sugárzó ofszet kínálódobozok egy átlagos formavilágú csomagolási megoldás eladásösztönző képességét is megsokszorozza.
Ár/érték arányt tekintve az ofszet csomagolóanyagok egyértelműen vonzó alternatívát jelentenek ott, ahol fontos a termékek ismertségének és a termékek forgási sebességének növelése, a termék és a márka prémium jellegének a kommunikációja. Alkalmazható a termékek teljes életciklusa során, vagy eseti jelleggel, piaci bevezetéshez vagy promóciókhoz kapcsolódóan.
Csökkenő tételnagyság
A marketingkommunikáció a személyre szabott üzenetek közvetítésének irányába tolódik, ezért a termékek egyre nagyobb számú grafikai verzióval kerülnek a polcokra. Ezzel párhuzamosan az egyes termékverziók életgörbéje is egyre rövidül, melyek együttes hatására a gyártáshoz szükséges klisé és szerszámköltségek egyre jelentősebb tényezővé válnak, különösen, ha a szükséges bolti figyelemfelkeltést elősegítő több színes grafikával ellátott kínálócsomagolásról van szó. Ilyen esetben mindig érdemes megvizsgálni az ofszet nyomtatást mint alternatívát. A grafikai módosítások költsége elenyésző a flexo technológiához képest.
Ofszet technológia előnyei
- tökéletes nyomatminőség, élénk színek, részletgazdag grafikai megoldások
- felületnemesítési lehetőségek (pl. fényes/matt hatás)
- költséghatékony megoldás számos termékverzió és ahhoz tartozó relatív alacsony darabszámok esetén (high mix – low volume)
- flexóhoz képest alacsony grafikai költségek
- grafikai módosítások gyors lekövetése, alacsony költsége
- rövid gyártási idők
- 3 és 5 rétegű hullámkarton dobozok esetén is alkalmazható technológia
- széles méretválaszték, akár nagyméretű dobozok is
- speciális kreatív papírok alkalmazhatósága
- prémium megjelenés
- igény esetén FSC tanúsított papírok
Kiknek és mikor ajánljuk az ofszet nyomtatás alkalmazását?
- Új termékek bevezetésekor
- Szezonális termékek és gyorsan változó termékek értékesítésének ösztönzéséhez
- Meglévő termékek piaci életgörbéjének meghosszabbítására
- A márkanév piaci ismertségének erősítéséhez
- A versenytársaktól való megkülönböztetés erősítésére
- Prémium márkaüzenet erősítésére
Kihez forduljon és miért?
Ha bizonytalan, hogy az Önök által jelenleg használt csomagolási megoldások képesek-e fokozni a termékek bolti láthatóságát, vagy csak tájékozódna az alternatív csomagolási megoldásokról, kérjük, forduljon a DS Smith csomagolási stratégáihoz! PackRight Centerünkben Önökkel közösen gondolkodva hozzuk létre a megfogalmazott igényeknek legmegfelelőbb csomagolási megoldást.
Elérhetőségek:
DS Smith Packaging Hungary
sales.hungary@dssmith.com
www.dsmithpackaging.hu
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >