A szépségipari cikkek kereskedelme is átalakult
Csökken a kis szaküzletek száma, a nagy üzletláncok, hipermarketek viszik a prímet.A családi bevételek három-öt százalékát, fejenként átlagosan
14 700 forintot költenek a magyarok szépségápolásra – mondta Vámos György,
az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Stella Divatfórum
sajtótájékoztatóján.
Az elmúlt esztendőkben hasonló tendencia ment végbe a
szépségipar kereskedelmében is, mint a kereskedelem többi területén: a forgalom
egyre nagyobb hányada a hipermarketeken és a nemzetközi láncokon keresztül
történik. Eközben folyamatosan szűkül a kiskereskedelmi boltok száma.
A nagy üzletláncok közül a Drogerie Marktnak 188, a Rossmann-nak 161 és
a közelmúltban bekapcsolódó Schleckernek 10 üzlete van már Magyarországon. A
kicsiket az erős konkurencia mellett egyre jobban sújtja a feketekereskedelem,
hisz ma már a piacok mellett az utcákon, aluljárókban nyíltan kínálják a
kozmetikai termékeket, illatszereket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >