A szépségipari cikkek kereskedelme is átalakult
Csökken a kis szaküzletek száma, a nagy üzletláncok, hipermarketek viszik a prímet.A családi bevételek három-öt százalékát, fejenként átlagosan
14 700 forintot költenek a magyarok szépségápolásra – mondta Vámos György,
az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Stella Divatfórum
sajtótájékoztatóján.
Az elmúlt esztendőkben hasonló tendencia ment végbe a
szépségipar kereskedelmében is, mint a kereskedelem többi területén: a forgalom
egyre nagyobb hányada a hipermarketeken és a nemzetközi láncokon keresztül
történik. Eközben folyamatosan szűkül a kiskereskedelmi boltok száma.
A nagy üzletláncok közül a Drogerie Marktnak 188, a Rossmann-nak 161 és
a közelmúltban bekapcsolódó Schleckernek 10 üzlete van már Magyarországon. A
kicsiket az erős konkurencia mellett egyre jobban sújtja a feketekereskedelem,
hisz ma már a piacok mellett az utcákon, aluljárókban nyíltan kínálják a
kozmetikai termékeket, illatszereket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >