A szépségipari cikkek kereskedelme is átalakult
Csökken a kis szaküzletek száma, a nagy üzletláncok, hipermarketek viszik a prímet.A családi bevételek három-öt százalékát, fejenként átlagosan
14 700 forintot költenek a magyarok szépségápolásra – mondta Vámos György,
az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Stella Divatfórum
sajtótájékoztatóján.
Az elmúlt esztendőkben hasonló tendencia ment végbe a
szépségipar kereskedelmében is, mint a kereskedelem többi területén: a forgalom
egyre nagyobb hányada a hipermarketeken és a nemzetközi láncokon keresztül
történik. Eközben folyamatosan szűkül a kiskereskedelmi boltok száma.
A nagy üzletláncok közül a Drogerie Marktnak 188, a Rossmann-nak 161 és
a közelmúltban bekapcsolódó Schleckernek 10 üzlete van már Magyarországon. A
kicsiket az erős konkurencia mellett egyre jobban sújtja a feketekereskedelem,
hisz ma már a piacok mellett az utcákon, aluljárókban nyíltan kínálják a
kozmetikai termékeket, illatszereket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >