A szépségipari cikkek kereskedelme is átalakult
Csökken a kis szaküzletek száma, a nagy üzletláncok, hipermarketek viszik a prímet.A családi bevételek három-öt százalékát, fejenként átlagosan
14 700 forintot költenek a magyarok szépségápolásra – mondta Vámos György,
az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Stella Divatfórum
sajtótájékoztatóján.
Az elmúlt esztendőkben hasonló tendencia ment végbe a
szépségipar kereskedelmében is, mint a kereskedelem többi területén: a forgalom
egyre nagyobb hányada a hipermarketeken és a nemzetközi láncokon keresztül
történik. Eközben folyamatosan szűkül a kiskereskedelmi boltok száma.
A nagy üzletláncok közül a Drogerie Marktnak 188, a Rossmann-nak 161 és
a közelmúltban bekapcsolódó Schleckernek 10 üzlete van már Magyarországon. A
kicsiket az erős konkurencia mellett egyre jobban sújtja a feketekereskedelem,
hisz ma már a piacok mellett az utcákon, aluljárókban nyíltan kínálják a
kozmetikai termékeket, illatszereket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >