Csökken a szeletelt PICK szalámik csomagolásához felhasznált műanyag mennyisége
A magyar tulajdonú húsipari márkák körében a PICK az elsők között tett jelentős lépéseket a termékei csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségének csökkentése céljából.
A döntés jól illeszkedik abba a többlépcsős, a környezettudatosságot erősítő folyamatba, amelynek célja, hogy a PICK 5 éven belül kizárólag 100 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült csomagolásban juttassa el a vásárlókhoz a szeletelt termékeket. A 2022 első negyedévére megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a boltokban jelenleg kapható legtöbb szeletelt PICK szalámi tálcaméretét 3 centiméterrel csökkentették, ami 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét. Csak a csomagolás lett kisebb, a termék mennyisége és íze nem változott.
A műanyag csomagolóanyag éves felhasználását két év alatt 60 tonnával csökkentette, köszönhetően annak, hogy a szeletelt termékek csomagolásához felhasznált fólia vastagságát közel negyedével csökkentette a vállalat.
„A hústermékek minőségmegőrzésének jelenleg elengedhetetlen eleme a műanyag csomagolóanyag, viszont ezekkel a fejlesztésekkel a PICK még egy lépéssel közelebb került a környezetbarátabb húsipari csomagolások használatához. A PICK márkánál a tradíció és innováció a kezdetektől kéz a kézben jár, csomagolásfejlesztési szakértőink elkötelezetten dolgoznak azon, hogy kevesebb és környezetkímélőbb csomagolásokban kerüljenek termékeink a boltok pocaira. A fejlesztéseknek köszönhetően a fogyasztóink is biztosak lehetnek abban, hogy kedvenc PICK szalámi termékeik megvásárlásával a jövőben kevésbé terhelik környezetüket”
– mondta el Haluska Adrienn, a Pick Szeged Zrt. fejlesztési és minőségirányítási igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >