A szakma a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérte a kormánytól
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) azzal a kéréssel fordult a kormányhoz, hogy hosszabbítsák meg a reklámadó január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válság miatt – tájékoztatta a szövetség kedden az MTI-t. Rogán Antal kabinetminiszter jelezte, a kormány megfontolja a kérést.

A reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hat
Gulyás János, a szövetség elnöke Rogán Antallal, a miniszterelnök kabinetfőnökével folytatott megbeszélést arról, hogy az idei évre függesszék fel a reklámadót, amelyet májusban jelentett be Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter több más különadó mellett.
A miniszterelnöknek eljuttatott levélben és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során az MRSZ a már korábban is közzétett érveit ismételte meg. Rogán Antal azt jelezte az MRSZ kérésével kapcsolatban, hogy a kabinet megfontolja a kérésüket.
Az infláció és a bizonytalan kilátások húsba vágók a médiában
Felhívták a figyelmet arra, hogy a jelentősen növekvő költségek, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások a hirdetési büdzsék csökkenését eredményezik – zsugorítva a reklám-és médiaipar megadóztatható árbevételeit, nagyon sok piaci szereplő profitabilitását negatívba taszítva.
Emlékeztettek arra, hogy a 2021-es hazai médiatorta mérete reálértéken még mindig nem érte el a járvány előtti, 2019-es szintet, 0,2 százalékkal csökkent ahhoz viszonyítva.
A reklámipar multiplikátorként erősíti a gazdaságot, az iparág reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re. Az MRSZ hatástanulmánya szerint minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez – tette hozzá a szövetség a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >Egészséges növekedést produkált a rendezvényszektor 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei, illetve partnerei 2025. március…
Tovább olvasom >Újra lendületben a rendezvénypiac – 78,4 milliárdos árbevételt ért el a vállalati eseménymarketing szegmens 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei március 27-én közös konferencián…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >