A szájpropaganda a leghatékonyabb reklám
Sorrendben az újságok, rádió és tévé reklámjaiban bíznak leginkább a magyarok, a hagyományos médiumok közül – többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató intézet 47 országban, köztük Magyarországon is végzett kutatása a reklámok iránti bizalomról.
Az Internet-használók számára ugyanakkor hitelesebbek a más fogyasztóktól
e-mailben kapott információk, az online hírlevelek és a márkák honlapjai, de a magyar
Internetezők kiemelkedő aránya bízik a neten hozzáférhető reklámokban is.
Az európaiak általában kevésbé bíznak a reklámokban, mint a világátlag.
A globális trendektől azonban eltér a magyarországi összkép. Az említett három
netes médium megítélésénél ugyanis a magyarok 61-66 százalékos aránya magasabb,
mint a 47 ország átlaga.
Érdekes, hogy a szájpropaganda Magyarországon is a leghatékonyabb
hirdetés, de azért kevesebben bíznak benne, mint globálisan vagy Európában. A
magyar válaszadók 68 százaléka bízik a szájról szájra terjedő ajánlásokban.
Az európaiak a hagyományos médiumok reklámjaiban is kevésbé bíznak, mint
a többi földrész fogyasztói. A magyar
trend itt is eltér a főáramtól. Az újságok, tévé és magazinok hirdetéseiben
kevesebb honfitársunk bízik, mint az európai átlag. A rádióreklámok
hitelességével viszont a magyar mutató ugyanakkora, mint kontinensünk
középértéke.
Az újsághirdetéseket globálisan a Fülöp-szigeteken és Dél-Afrikában
tartják legtöbben hitelesnek. Európában a hollandok és finnek vezetnek, nem
csak ebből a szempontból, de a tévé megítélésében szintén. A magazinoknál a
hollandok és írek állnak az európai lista élén, ahogyan a rádiónál is.
A
Nielsen öt földrész 47 országában végzett kutatása során 26 500 Internet-használót
kérdezett meg arról, hogy mennyire tartja megbízhatónak a reklámokat,
tizenhárom féle médiumban. A médiumok köre kiterjed az újságoktól és tévétől a
márkák honlapjáig.
##
Táblázat. Az egyes médiumokban megjelenő
reklámokban bízó, Internet-használók részaránya. A megkérdezettek százalékában.
Médium |
Magyarok |
Európai átlag |
Globális Átlag |
Szájpropaganda |
68 |
73 |
78 |
Újság |
48 |
53 |
63 |
Más fogyasztók e-mailben érkezett véleménye |
66 |
59 |
61 |
Márkák weboldala |
61 |
49 |
60 |
Televízió |
43 |
45 |
56 |
Magazin |
41 |
46 |
56 |
Rádió |
45 |
45 |
54 |
Megrendelt online hírlevél |
61 |
48 |
49 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Táblázat. Az újságokban, magazinokban
megjelenő, illetve tévében és rádióban sugárzott reklámokban legmagasabb,
illetve legalacsonyabb arányban bízó Internet-használók részaránya, egyes
európai országokban. A megkérdezettek százalékában.
Újság |
Magazin |
Tévé |
Rádió |
Hollandia 78 |
Hollandia 62 |
Hollandia 67 |
Írorsz. 67 |
Finno. 75 |
Írorsz. 59 |
Finno. 60 |
Hollandia 66 |
Írorsz. 68 |
Svájc 57 |
Írorsz. 59 |
Portugália 61 |
Spanyolo |
Spanyolo. |
Portugália 58 |
Spanyolo. |
Litvánia 37 |
Litvánia 32 |
Litvánia 33 |
Litvánia 35 |
Oroszo.. 36 |
Olaszo. 32 |
Dánia 32 |
Dánia 31 |
Olaszo. 34 |
Dánia 21 |
Olaszo. 28 |
Olaszo. 30 |
Magyaro. |
Magyaro. |
Magyaro. |
Magyaro. |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >