A szájápolás továbbra is a szívügyünk
Míg régebbi időkben a szájápolás, ami főként a fogmosást jelentette, egy kötelező rutin volt, amit jó esetben naponta egyszer, na jó, esetleg kétszer elvégeztünk, ma már egyre inkább a szépségápolási procedúra része, egy olyan terület, amire sem pénzt, sem időráfordítást nem sajnálunk.
Révfalvi Andrea, szájápolás kategória retail marketing menedzser arról tájékoztat, hogy 2021-ben a Colgate-Palmolive Hungary Kft. számára fontos szájápolási kategóriák növekedtek, bár a növekedés üteme, a manuális fogkefék kivételével elmaradt az előző évitől. 2021-ben a fogkrémek és manuális fogkefék forgalmának növekedését elsősorban az árhatás generálta, míg a szájvizek mind volumenben, mind értékben jelentős forgalomnövekedést értek el. Az idei évben a növekedés tovább folytatódott, amit egyértelműen az árnövekedés hajtott, de a szájvizek kivételével a mennyiségi értékesítés sem esett vissza, sőt a manuális fogkefék kategóriájában jelentős a mennyiségi többletvásárlás is az előző évhez képest.
– A vásárlók életében a szájápolás, a száj egészségének megőrzése egyre fontosabb szerepet játszik. Cégünk mindhárom márkája, a Colgate, az elmex és a meridol is kifejezetten jól teljesít a kiskereskedelemben – tudjuk meg Révfalvi Andreától.
A szakember abba is beavat, hogy az idei évben a fogkrémek piacán a terápiás fogkrémek kereslete nőtt a legjelentősebb mértékben, főként az ínyvédő fogkrémek tekintetében, de igaz ez a fogérzékenység enyhítésére kifejlesztett fogkrémekre is, amelyekből jóval többet vásároltak 2022-ben, mint a megelőző év azonos időszakában.
A Procter&Gamble a szájápolási termékek teljes szegmensében jelen van, az Oral B, Blend-a-med és a Blend-a-dent termékcsaládokkal, széles választékot biztosítva a legkülönbözőbb igényeknek.
– A termékkínálatunkban megtalálhatóak Oral B elektromos és manuális fogkefék, szájvizek, fogselymek, terápiás fogkrémek, a Blend-a-med és Blend-a-dent termékcsaládok pedig fogkrémek, műfogsorragasztók és tisztítók palettáját biztosítják. A szájápolás ma már nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a szépségápolás része is, hiszen az egészséges szájüreg és csillogó fogsor az életminőséghez is nagyban hozzájárul, a megfelelő és egészséges szájhigiénia számos betegség megelőzését szolgálja – fejti ki Krubl Yvette, közép-európai vállalati kommunikációs menedzser. – 2021-2022-ben azt láttuk, hogy a szegmens piaci nagysága nőtt, nagyobb mértékű, két számjegyű növekedés a manuális fogkefék, illetve a prémium kategóriájú terápiás célokat szolgáló fogkrémek és kiegészítő termékek (fogselyem, szájvíz) esetében történt. A P&G termékei a piaci átlag felett nőttek.
Hevessy Angéla, az Unilever Magyarország Kft. oral care junior brand managere azt tartja fontosnak megemlíteni, hogy a szájápolási termékek piacán évek óta érzékelhető a prémiumizáció, mely 2021-ben és 2022 eddig eltelt időszakában is folytatódott.
– A drogéria csatornában 2021-ben a kategória értékben 6,2%-kal nőtt, míg volumenben stagnált. 2022 eddig eltelt időszaka hasonlóképpen alakult. Signal márkánk teljesítménye a drogériákban a tendenciákkal összhangban van, 2022 eddig eltelt időszakában 8,34%-kal nőttek az eladások – ismerteti a piaci adatokat Hevessy Angéla.
Új színek, új ízek
Novák Rebeka, a Henkel Magyarország Kft. senior brand managere azt tapasztalja, kiszerelés tekintetében nagyon sokat változott a piaci ajánlat, sok márka változtatott méretet, így az eredmények nem tisztán egy fogyasztói trend alakulását mutatják.
– Az elmúlt években begyűrűzött a szájápolási piacra is a zöld trend, de a természetes összetevők és fenntartható csomagolás mellett továbbra is fontos marad a funkcionalitás: a fogak védelme, az íny ápolása, illetve a fog fehérítése. A Vademecum bio fogkrémeink ezeket az igényeket elégítik ki – mutat rá a szakember.
A Procter&Gamble-nél azt érzékelik, hogy a fogyasztók egy jelentős része a megelőzésre helyezi a hangsúlyt.
– Egyre többen fedezik fel, hogy az elektromos fogkefe számos, a fogmosási hatékonyságot jelentősen növelő terméktulajdonsággal bír, melyet manuális fogkefével, a felhasználó által végzett fogmosási rutinnal kevés esetben lehet elérni. Nem véletlen, hogy ez a termékcsaládunk elnyerte A Magyar Fogorvosok Egyesületének ajánlását is – informálja lapunkat Krubl Yvette. Hozzáteszi: a fogkrémek piacán is megjelentek az „újszerű” ízesítések, mint pl. a kókuszolaj, aloe vera, borsmenta, gyógynövény vagy éppen a fekete szén.
– A termékek funkcióit illetően egyre inkább megfigyelhető a többfunkciós, 2 vagy akár 3 termékelőnnyel bíró propozíciók előretörése. A fehérítés mint kiemelt és a fogyasztók által évek óta leginkább keresett termékelőny, az utóbbi években kiegészült olyan plusz igényekkel, mint a természetes eredetű összetevőkből álló vagy a fogérzékenység enyhítését is célzó formula – fűzi hozzá Hevessy Angéla.
Révfalvi Andreától megtudjuk: a környezettudatosság, a fenntarthatóság továbbra is kiemelt fontosságú a Colgate-Palmolive számára is.
– Egyre több fogkrémünket gyártjuk újrahasznosított tubusban és kartonban, míg a manuális fogkeféinket is egyre nagyobb mértékben készítjük újrahasznosított műanyagból. A cég kiemelt küldetése, hogy 2025-re a fogkrémei és szájvizei 100%-a újrahasznosítható tubusban vagy palackban, manuális fogkeféi pedig újrahasznosított műanyagban kerülnek forgalomba.
Innovációk az esztétika és egészség jegyében
A Procter&Gamble mindegyik termékcsaládját folyamatosan fejleszti, és számos innovációval várja vásárlóit minden évben.
– Az idén bemutatott iO9-es szériának még 2022-ben lesz új verziója, illetve az iO élményt szeretnénk több fogyasztónak is elérhetővé tenni, így hamarosan találkozhatnak az iO4-es és 5-ös szériájával, tovább növelve a prémium kategória P&G 60%-os piacrészét. Mivel a fenntarthatóság ebben a szegmensben is elvárás, gyártásunk minden területén erre törekszünk; ennek maximális biztosítására és a szájápolási termékek terén is számos fenntartható terméket kínálunk a 100% bambusz manuális fogkefén, az Oral B Pure Active 99%-ban csak természetes összetevőt tartalmazó fogkrémen át, a júliustól elérhető, 80%-ban PCR-műanyagot tartalmazó fogkeféig – sorolja újdonságaikat Krubl Yvette.
Az Unilever Magyarország Kft. 2022-ben az utóbbi években tapasztalt egyre erősödő fogfehérítéssel kapcsolatos igényekre válaszolva a Signal White Now almárkanév alatt bevezetett egy új variánst, a White Now Sensitive fogkrémet, amelynek ereje kettős hatásában rejlik.
– Formulájában a fogyasztók körében már ismert és kedvelt azonnal fehérítő technológiánkat ötvöztük a fogérzékenység enyhítésében akár 30 mp alatt segítséget nyújtó klinikailag igazolt technológiával. Emellett 2022 tavaszán megújítottuk Nature Elements fogkrém termékcsaládunkat, így azok formulájában a természetes eredetű összetevők aránya 94%-ról 96%-ra emelkedett. Az újrabevezetéssel egy időben a fogkrémcsalád egy új variánssal bővült, mely 100%-ban természetes rózsaszín sót és kamillakivonatot tartalmaz – mondja Hevessy Angéla.
A Colgate kiemelt területe a fogfehérítés, minden árszegmensben kínál a vásárlóknak fogfehérítő termékeket.
– Az idei év egyik kiemelt újdonsága a Colgate® Max White Ultra termékcsalád. Forradalmi, az oxigén mélyen ható erejét kihasználó technológiája az eddiginél is hatékonyabb és biztonságosabb fogfehérítést tesz lehetővé. Az elmex® Sensitive termékcsalád pedig a Complete Protection variánssal bővül, amely nem csak a fogak és az íny érzékenységét enyhíti, de egyúttal védelmet nyújt a fogszuvasodás és a fogkő ellen, elősegíti a fogzománc remineralizációját. A meridol-termékkínálat pedig a meridol® Fresh Breath fogkrémmel gyarapodott, amely egyedülálló Dual Action + cink formulájával nemcsak segít felvenni a harcot az ínyproblémák okozóival, de 12 órán át tartó friss leheletet is biztosít – újságolja Révfalvi Andrea.
A Henkel kínálatában továbbra is a gyermekeknek készült fogkrémek az úttörők, a tanúsítvánnyal rendelkező bio gyermek fogkrémekkel kiegészülve. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >