A svájci és a belga gyerekek is magyar csokimikulásnak örülnek
Csokimikulás-kóstoló eseményen mutatta be legnépszerűbb szezonális termékeit a NESTLÉ diósgyőri gyára. A belga és a svájci gyerekeknek is Észak-Magyarországról hozza az ehető figurákat a Mikulás.
A Diósgyőri Édesipari Gyárban több évtizedes múltra tekint vissza a csokoládéfigurák gyártása, 1991 óta pedig a diósgyőri a Nestlé egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegysége;azóta valóságos csokoládéfigura-nagyhatalommá nőtte ki magát. Tíz itt készült termékből kilencet a világ különböző országaiba szállítanak.
A diósgyőri gyár valamennyi terméke valódi csokoládéból készül, a piaci trendeknek megfelelően. A magyar vásárlók számára egyre fontosabb a minőség, így a karácsonyi és húsvéti szezonokban egyaránt a valódi csokoládéból készült figurákat keresik.
Diósgyőr a csokimikulás nagyhatalom
Az idei karácsonyi szezonban rekordszámú, 31 millió darab üreges csokoládéfigura készült Diósgyőrben, amelyek 5 kontinens 23 országában kerülnek piacra. A vállalat az elmúlt öt évben több mint egymilliárd forintot fordított beruházásokra a gyárban. Ez idő alatt a gyár megduplázta a legyártott üreges karácsonyi csokoládék számát, melyek export értéke 80 százalékkal nőtt. Jelenleg több mint 600-an dolgoznak itt, de ez az intenzív gyártási időszakokban további 100 fővel is emelkedhet.Az üzemben külön kézi csomagoló helységben csomagolják azokat a terméket, melyeknek részletes kidolgozása és egyedi formája kifejezetten ezt a megoldást igényli.
A hazai fejlesztők szaktudásának köszönhetően számos újítás Magyarországról indult világhódító útjára, például a dúsított figurák, amelyek csokoládéja kekszet, mogyorót vagy gabonapelyhet tartalmaz. Ezek közül a legnépszerűbbek a Kit Kat-figurák, amelyek jelenlegi ízvilágát kifejezetten a fogyasztóktól érkezett közvetlen visszajelzések alapján alakították ki.„Büszkék vagyunk arra, hogy kiváló minőségű, Magyarországon gyártott csokikülönlegességek kerülnek piacra Chilétől kezdve Kanadán keresztül Ausztráliáig, de még az olyan nagy csokoládé hagyományokkal rendelkező országok boltjaiba is, mint például Svájc vagy Belgium” – hangsúlyozta a Budapesten tartott csokoládékóstolón Magyari Zoltán, a NESTLÉ diósgyőri gyárának termelésvezetője.
A minőségi gyártáson felül a Nestlé szem előtt tartja a különböző országok fogyasztóinak eltérő igényeit és ízlésvilágát is; a termékek fejlesztésénél kiértékelik és figyelembe veszik beérkező fogyasztói véleményeket és visszajelzéseket.Míg például a német piacra mentolos étcsokoládét szállítanak nagyobb mennyiségben, Nagy-Britanniában a fehércsokoládé a kedvenc. Tavaly Nagy-Britannia volt a diósgyőri csokoládé legnagyobb külföldi felvevő piaca, mintegy 951 tonna csokoládét szállítottak a brit csoki-fogyasztóknak. De jelentős mennyiségű, hazai gyártású üreges csokifigura került a német és cseh boltok polcaira is.
A Budapesten tartott csokoládékóstolón Koós Katalin, a gyár élelmiszerbiztonsági vezetője elmondta, a magyarok ízlésének leginkább a Boci-csoki ízvilága felel meg, a német piacra mogyorósabb ízű mikulások kerülnek, Angliába azonban olyan változatot exportálnak, amely véletlenül sem tartalmaz mogyorót . A gyár különlegességei közé tartoznak a legnépszerűbb terméknek számító, mogyoródarabokkal gazdagított Kit Kat-mikulás és az intenzív illata miatt külön egységben gyártott, egyedi ízesítésű After Eight-télapók. A csokifigurák minőségét minden nap egy-egy tesztcsapat és hivatásos kóstolók ellenőrzik, akik a minőség-ellenőrzés során számtalan különböző szempontot vesznek figyelembe: többek között azt is, hogy a figurák töréskor milyen roppanó hangot adnak ki.
„Egy kiegyensúlyozott étrendben alkalmanként helye lehet a csokoládénak is. A Nestlé harmonizálta az egy adagos figurák súlyát, a több adagos termékek csomagolásán pedig bevezették a javasolt adagolásra vonatkozó útmutatót, ezzel is támogatva a magyar családokat a kiegyensúlyozott étrend megvalósításában” – mondta el Kiss-Tóth Bernadett, a NESTLÉ dietetikusa. „Nem teszünk rosszat a gyerekünkkel, ha közbenjárásunkkal a Mikulás csokifigurát rejt el a csizmájában. Ugyanakkor érdemes odafigyelnünk arra, hogy a gyerek ne egy ültő helyében falja fel a csokoládémikulást, hadd jusson belőle másnapra, harmadnapra is” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >