A Starbucks húsmentes húsokat forgalmaz Kínában
A Starbucks elkezdi forgalmazni a Beyond Meat termékeit Kínában – írja a CNBC nyomán az origo. Az amerikai kávézólánc egy új fenntarthatósági projekt keretében tűzi étlapjára a húshelyettesítő ételeket a világ második legnagyobb gazdaságában.
A Starbucks három marhahús alternatívaként Beyond Meat terméket tűz a kínai étlapjára, de a globális kávézólánc projektje itt nem áll meg. Kétféle sertéshús alternatíva is megjelenik majd, melyek a hongkongi Omniporktól származnak, illetve a vállalat elkezdi árusítani az Oatly zabtej készítményeit a kínai fogyasztóknak.
A Starbucks ezzel fokozza a fenntarthatóságra irányuló erőfeszítéseit. Az elmúlt időszakban ugyanis egyre több fogyasztó számára váltak világossá a húsfogyasztás negatív környezeti hatásai, aminek következtében egyre népszerűbbek lettek az olyan növényi húshelyettesítő ételeket forgalmazó cégek, mint a Beyond Meat vagy az Impossible Food.
A Starbucks mostani lépése azonban hatalmas ugrás a Beyond Meat számára, amelye ezzel beteheti a lábát a kínai piacra. A növényi alapú húsokat kínáló vállalat egyébként az idei év végére szeretné kiterjeszteni az ázsiai termelését. A Beyond Meat és a Starbucks között azonban nem ez az első szövetség. A kávézólánc Kanadában már most is árusítja a Beyond Meat növényi alapú szendvicseit.
Úgy tűnik tehát, hogy a Starbucks és a Beyond Meat egyaránt optimisták és elkötelezettek a kínai terjeszkedéssel kapcsolatban, amit a koronavírus-járvány hatásai sem fognak vissza.
A Starbucks már újra is nyitotta a kínai kávézóinak 95 százalékát, miután azok időszakosan bezártak a járvány miatt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Nem csak burgert és húsgolyót kínál a legújabb vegán húsmárka Európában
Új, a Beyond Meat, a Moving Mountains és a Heura…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >