A Starbucks húsmentes húsokat forgalmaz Kínában
A Starbucks elkezdi forgalmazni a Beyond Meat termékeit Kínában – írja a CNBC nyomán az origo. Az amerikai kávézólánc egy új fenntarthatósági projekt keretében tűzi étlapjára a húshelyettesítő ételeket a világ második legnagyobb gazdaságában.
A Starbucks három marhahús alternatívaként Beyond Meat terméket tűz a kínai étlapjára, de a globális kávézólánc projektje itt nem áll meg. Kétféle sertéshús alternatíva is megjelenik majd, melyek a hongkongi Omniporktól származnak, illetve a vállalat elkezdi árusítani az Oatly zabtej készítményeit a kínai fogyasztóknak.
A Starbucks ezzel fokozza a fenntarthatóságra irányuló erőfeszítéseit. Az elmúlt időszakban ugyanis egyre több fogyasztó számára váltak világossá a húsfogyasztás negatív környezeti hatásai, aminek következtében egyre népszerűbbek lettek az olyan növényi húshelyettesítő ételeket forgalmazó cégek, mint a Beyond Meat vagy az Impossible Food.
A Starbucks mostani lépése azonban hatalmas ugrás a Beyond Meat számára, amelye ezzel beteheti a lábát a kínai piacra. A növényi alapú húsokat kínáló vállalat egyébként az idei év végére szeretné kiterjeszteni az ázsiai termelését. A Beyond Meat és a Starbucks között azonban nem ez az első szövetség. A kávézólánc Kanadában már most is árusítja a Beyond Meat növényi alapú szendvicseit.
Úgy tűnik tehát, hogy a Starbucks és a Beyond Meat egyaránt optimisták és elkötelezettek a kínai terjeszkedéssel kapcsolatban, amit a koronavírus-járvány hatásai sem fognak vissza.
A Starbucks már újra is nyitotta a kínai kávézóinak 95 százalékát, miután azok időszakosan bezártak a járvány miatt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >További cikkeink
2024 az új rekordéve a hazai turizmusnak
A kiemelkedő 2023. évi eredményt is csaknem 11%-kal megfejelve minden…
Tovább olvasom >Újabb rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban
A harmadik éve tartó emelkedő ütemnek megfelelően 2024-ben újabb rekordévet…
Tovább olvasom >A Samsung AI Hybrid Cooling technológiával rendelkező hűtőszekrényeket mutat be a CES 2025 kiállításon
A Samsung a CES® 2025 kiállításon mutatja be legújabb, AI…
Tovább olvasom >