A Starbucks húsmentes húsokat forgalmaz Kínában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 04. 22. 10:31

A Starbucks elkezdi forgalmazni a Beyond Meat termékeit Kínában – írja a CNBC nyomán az origo. Az amerikai kávézólánc egy új fenntarthatósági projekt keretében tűzi étlapjára a húshelyettesítő ételeket a világ második legnagyobb gazdaságában.

A Starbucks három marhahús alternatívaként Beyond Meat terméket tűz a kínai étlapjára, de a globális kávézólánc projektje itt nem áll meg. Kétféle sertéshús alternatíva is megjelenik majd, melyek a hongkongi Omniporktól származnak, illetve a vállalat elkezdi árusítani az Oatly zabtej készítményeit a kínai fogyasztóknak.

A Starbucks ezzel fokozza a fenntarthatóságra irányuló erőfeszítéseit. Az elmúlt időszakban ugyanis egyre több fogyasztó számára váltak világossá a húsfogyasztás negatív környezeti hatásai, aminek következtében egyre népszerűbbek lettek az olyan növényi húshelyettesítő ételeket forgalmazó cégek, mint a Beyond Meat vagy az Impossible Food.

A Starbucks mostani lépése azonban hatalmas ugrás a Beyond Meat számára, amelye ezzel beteheti a lábát a kínai piacra. A növényi alapú húsokat kínáló vállalat egyébként az idei év végére szeretné kiterjeszteni az ázsiai termelését. A Beyond Meat és a Starbucks között azonban nem ez az első szövetség. A kávézólánc Kanadában már most is árusítja a Beyond Meat növényi alapú szendvicseit.

Úgy tűnik tehát, hogy a Starbucks és a Beyond Meat egyaránt optimisták és elkötelezettek a kínai terjeszkedéssel kapcsolatban, amit a koronavírus-járvány hatásai sem fognak vissza.

A Starbucks már újra is nyitotta a kínai kávézóinak 95 százalékát, miután azok időszakosan bezártak a járvány miatt. (origo)

Kapcsolódó cikkeink