A SPAR vezetője bevallotta: ő is lefelé vásárol már
Heiszler Gabriella, a SPAR vezetője a Forbes-nak adott interjút a napokban. A beszélgetés során elárulta, hogy úgy érzi helyesnek, ha 99 százalékban a SPAR-ban vásárol, ugyanakkor rendszeresen tesz egy kört a konkurenciánál is. Azt, hogy a forgalom volumene csökken, nyár óta érzékelik.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Heiszler-Gabriella-300x294.jpg)
Heiszler Gabriella
„Ismerem a saját statisztikáinkat, pontosan tudom, hogy mi mennyivel drágul. De amikor vásárláskor látom a számlát, én is csak nézek, hogy „te jó ég!” És én is észreveszem saját magamon, amit a vásárlóknál is tapasztalunk: valamilyen szinten mindenki elkezd lefele vásárolni, egyre olcsóbb termékeket vásárolunk”
– vallotta be kendőzetlen őszinteséggel.
Nem rejti véka alá azt az ismert tendenciát sem, hogy egyre több sajátmárkás termék fogy:
„Ez az egyetlen szegmens, ahol mennyiségben is több terméket adunk el: éves szinten 4-5 százalékponttal ment fel a volumen, miközben a teljes forgalom volumene csökken. Amellett, hogy a fogyasztók már elkezdtek lefelé vásárolni, megjelent az is, hogy bizonyos termékeket sokkal kevésbé visznek. Jó példa, hogy amikor elkezdenek spórolni, az olcsó szénhidrátok felé fordulnak. Hiába drágább a tészta, még mindig olcsóbb egy családot tésztával jóllakatni, mint hússal vagy zöldséggel. A pékáruk forgalmában is látjuk a változást, a kenyér kelendőbb lett: olcsóbb egy kiló kenyér, mint egy kilónyi kifli vagy egyéb pékáru”
– mondja a Forbes-nak.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Hatékonyabb működésre álltak át a SPAR élelmiszer-termelő üzemei
Összesen több mint 18,1 milliárd forintot fordított a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Digitális megoldásokkal csökkenti papírfelhasználását a SPAR
A logisztika és üzletek papírszükségletének csökkentését célzó kezdeményezéseivel újabb, több…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >