A SPAR vezetője bevallotta: ő is lefelé vásárol már
Heiszler Gabriella, a SPAR vezetője a Forbes-nak adott interjút a napokban. A beszélgetés során elárulta, hogy úgy érzi helyesnek, ha 99 százalékban a SPAR-ban vásárol, ugyanakkor rendszeresen tesz egy kört a konkurenciánál is. Azt, hogy a forgalom volumene csökken, nyár óta érzékelik.

Heiszler Gabriella
„Ismerem a saját statisztikáinkat, pontosan tudom, hogy mi mennyivel drágul. De amikor vásárláskor látom a számlát, én is csak nézek, hogy „te jó ég!” És én is észreveszem saját magamon, amit a vásárlóknál is tapasztalunk: valamilyen szinten mindenki elkezd lefele vásárolni, egyre olcsóbb termékeket vásárolunk”
– vallotta be kendőzetlen őszinteséggel.
Nem rejti véka alá azt az ismert tendenciát sem, hogy egyre több sajátmárkás termék fogy:
„Ez az egyetlen szegmens, ahol mennyiségben is több terméket adunk el: éves szinten 4-5 százalékponttal ment fel a volumen, miközben a teljes forgalom volumene csökken. Amellett, hogy a fogyasztók már elkezdtek lefelé vásárolni, megjelent az is, hogy bizonyos termékeket sokkal kevésbé visznek. Jó példa, hogy amikor elkezdenek spórolni, az olcsó szénhidrátok felé fordulnak. Hiába drágább a tészta, még mindig olcsóbb egy családot tésztával jóllakatni, mint hússal vagy zöldséggel. A pékáruk forgalmában is látjuk a változást, a kenyér kelendőbb lett: olcsóbb egy kiló kenyér, mint egy kilónyi kifli vagy egyéb pékáru”
– mondja a Forbes-nak.
Kapcsolódó cikkeink
Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >