A SPAR vezetője bevallotta: ő is lefelé vásárol már

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 11. 01. 13:11

Heiszler Gabriella, a SPAR vezetője a Forbes-nak adott interjút a napokban. A beszélgetés során elárulta, hogy úgy érzi helyesnek, ha 99 százalékban a SPAR-ban vásárol, ugyanakkor rendszeresen tesz egy kört a konkurenciánál is. Azt, hogy a forgalom volumene csökken, nyár óta érzékelik. 

Heiszler Gabriella

„Ismerem a saját statisztikáinkat, pontosan tudom, hogy mi mennyivel drágul. De amikor vásárláskor látom a számlát, én is csak nézek, hogy „te jó ég!” És én is észreveszem saját magamon, amit a vásárlóknál is tapasztalunk: valamilyen szinten mindenki elkezd lefele vásárolni, egyre olcsóbb termékeket vásárolunk”

– vallotta be kendőzetlen őszinteséggel.

Nem rejti véka alá azt az ismert tendenciát sem, hogy egyre több sajátmárkás termék fogy:

„Ez az egyetlen szegmens, ahol mennyiségben is több terméket adunk el: éves szinten 4-5 százalékponttal ment fel a volumen, miközben a teljes forgalom volumene csökken. Amellett, hogy a fogyasztók már elkezdtek lefelé vásárolni, megjelent az is, hogy bizonyos termékeket sokkal kevésbé visznek. Jó példa, hogy amikor elkezdenek spórolni, az olcsó szénhidrátok felé fordulnak. Hiába drágább a tészta, még mindig olcsóbb egy családot tésztával jóllakatni, mint hússal vagy zöldséggel. A pékáruk forgalmában is látjuk a változást, a kenyér kelendőbb lett: olcsóbb egy kiló kenyér, mint egy kilónyi kifli vagy egyéb pékáru”

– mondja a Forbes-nak.

Kapcsolódó cikkeink