A SPAR üzleti stratégiájának része a fenntarthatóság
A SPAR Magyarország évről évre bővíti fenntarthatósági kezdeményezéseinek körét: csökkenti a környezeti terhelést jelentő anyagok használatát, üzlethálózatában energiatakarékos megoldásokat alkalmaz, a helyi vállalkozásokat és beszállítókat támogatja, valamint társadalmi ügyeket karol fel.
– Szükséges-e a fenntarthatósági ügyek esetében a paradigmaváltás a kiskereskedelemben?
![Maczelka Márk, SPAR](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/01/Maczelka-Ma%CC%81rk-e1650642818766-221x300.jpg)
Maczelka Márk
kommunikációs vezető
SPAR Magyarország
– Korábban nem látott változások mennek végbe a minket körülvevő természeti és társadalmi környezetben, Magyarországon is. E változások jelentős része kifejezetten rossz irányba mutat: gondoljunk a gyorsuló klímaváltozás következményeire, a gazdasági válságra, a háborúra vagy éppen a járványokra. Ugyanakkor megvan a lehetőség és a képesség arra, hogy ezen a helyzeten változtassunk. Nagyobb szerepet kell vállalnia mindannyiunknak.
– Mi lesz a vállalatok új szerepe a fenntarthatóság ügyeiben Magyarországon?
– A felelősségünk éppen abból következik, hogy a kiskereskedelem a gazdaság ökoszisztémájának minden részében jelen van: mezőgazdaság, élelmiszergyártás, csomagolás, logisztika, másrészt pedig a jelentős foglalkoztatói szerep, a helyi gazdaságok támogatása, a szociális ügyek támogatása – csak néhány szempont. A SPAR úttörő szerepet vállal a Föld jövőjét érintő ügyekben, ezért ezen tevékenységét egységes keretbe szervezte, összekötve a fenntartható fejlődés számára kiemelt ágait. A fenntarthatósági céljait 2019 óta a „SPAR – a fenntartható jövőért” ernyőmárka fémjelzi.
– Minden feladat kizárólag a vállalatokra hárul majd?
A környezettudatos vásárló, illetve a környezettudatos és a társadalmi ügyek iránt elkötelezett vállalatok párosa alkotják a kiskereskedelemben a fenntarthatóság alapját.
– Mit tesz a SPAR a továbbiakban?
– A SPAR folyamatosan csökkenti, megszünteti a környezeti terhelést jelentő anyagok használatát. Az üzlethálózat és logisztikai egységeinek bővítése és modernizálása során energiatakarékos megoldásokat alkalmaz, sőt egyre hangsúlyosabbá válik az újrahasznosítás és a szelektív hulladékgyűjtés erőteljes támogatása. Májustól papíralapú zacskóba kerülnek a pékáruk a SPAR-ban, és augusztustól országszerte már csak biológiailag lebomló zacskókat kínálnak a SPAR és INTERSPAR zöldség- és gyümölcsosztályain, az egyszer használatos hagyományos műanyag tasakok így végleg kikerülnek az üzletekből, ha ezt a két áruterületet nézzük. Mindezzel együtt egyre nagyobb szerepet kap a vásárlók edukálása is, ami a közösségteremtő pillérét jelenti a fenntarthatósági ügyeknek. 2022-től már térképes online keresővel segíti a szelektív hulladékgyűjtést a SPAR, mindemellett már 45 üzletben van lehetőség leadni a használt sütőolajat, ami egy újdonság az életünkben.
A vállalat a termékbeszerzések során – többek között a Régiók Kincsei és a Hungaricool by SPAR programok keretében – a helyi vállalkozásokat és beszállítókat támogatja, amivel hozzájárul a hazai és helyi gazdaság erősödéséhez, valamint a kereskedelem ökológiai lábnyomának csökkentéséhez is. E fenntarthatósági stratégia része a társadalmi és szociális ügyek felkarolása is. (x)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >További cikkeink
HonestFood – hatékonyabb, fenntarthatóbb, igazságosabb rendszer
Az HonestFood koncepció a fenntarthatóságot, az egészséges élelmiszer-termelést, valamint az…
Tovább olvasom >Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást…
Tovább olvasom >Tükröm, tükröm: kiterjesztett valóság a Rossmann mobilappjában
A Rossmann lépést tartva a digitális kor újításaival és a…
Tovább olvasom >