A SPAR tovább növekedett 2009-ben
A nehéz gazdasági körülmények ellenére a SPAR Csoport éves konszolidált forgalma tavaly 397,3 milliárd forintot tett ki. Ez az összeg 6,2 %-os növekedést jelent az előző évhez képest – tartalmazza a cég közleménye.
2009-ben a vállalat tovább növelte piaci részesedését, mely 14 %-ot tesz ki az FMCG szektoron belül.
Tavaly a terv szerint megvalósult a korábban átvett 177 Plus üzlet első körös átépítése SPAR üzletekké. Az arculatváltással a Plus márkanév eltűnt Magyarországról. Zöldmezős beruházással 2 INTERSPAR és 5 SPAR szupermarket épült a múlt évben, ezáltal a vállalat új munkahelyeket teremtett.
Feiner Péter, a SPAR Magyarország Kft. elnöke szerint „Az élelmiszerkereskedelmet nem érintette olyan erősen a válság, mint más szektorokat, ezzel együtt nem volt egyszerű az elmúlt év. A vásárlóerő csökkenésére és a fogyasztói preferenciák változására gyorsan kellett reagálni: egyrészt árainkban még versenyképesebbé váltunk, másrészt sajátmárkás fejlesztésekkel támogattuk azt, hogy a vásárlóink kedvezőbben hozzájussanak az alapélelmiszerekhez. Választékunk legsikeresebb termékeit 2009-ben az S-Budget diszkont termékcsalád árucikkei jelentették. 30%-al növeltük a termékek számát az előző évhez képest. Forgalmunkban a sajátmárkás termékek részaránya jelentősen megnövekedett. Ez egyértelmű jele a fogyasztók árérzékenységének.”
2009 végén a SPAR Magyarország Kft. összesen 398 egységet üzemeltetett országosan. Ezen belül a megoszlás: 31 INTERSPAR hipermarket, 347 SPAR szupermarket – magában foglalva a 4 City SPAR szupermarketet is – és 20 Kaiser’s szupermarket. Az előző évihez képest összesen 7 egységgel nőtt az üzletek száma.
A SPAR Csoport aktív dolgozóinak állománya 2009. végére 14.107 főt tett ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >