A SPAR felveszi a kesztyűt az élelmiszer-pazarlás ellen
Az élelmiszer-hulladék csökkentése világszerte kiemelt figyelmet kap a fenntarthatóság jegyében. Európában évente közel 90 millió tonna élelmiszer vész kárba, ami kiemelt jelentőséggel bír a környezetvédelmi és gazdasági szempontok figyelembe vételével. A SPAR Magyarország e probléma kezelésére indította el a Munch élelmiszermentő kezdeményezést, melynek célja az élelmiszer-hulladékok jelentős csökkentése.
A kezdeményezés keretében 2022 óta minden SPAR és INTERSPAR áruházban lehetőség van kidobásra ítélt, de még jó minőségű élelmiszereket vásárolni kedvezményes áron. Ez a gyakorlat az élelmiszerek harmadának pazarlását igyekszik mérsékelni, különös tekintettel arra, hogy az élelmiszer-hulladékok mindössze 5 százaléka keletkezik a kereskedelemben. A SPAR ezt a problémát fenntarthatósági programjának egyik fontos részeként kezeli, és ezzel jelentős előrelépést tesz a környezettudatos gazdálkodás felé.
A VG cikke szerint a Munch kezdeményezés révén a vásárlók kedvezményesen juthatnak hozzá minőségi élelmiszerekhez az összes SPAR és INTERSPAR áruházban. A folyamat rendkívül egyszerű: a kiválasztott csomagot a Munch mobilalkalmazáson vagy a honlapon keresztül kell lefoglalni, kifizetni, majd egy meghatározott idősávban átvenni az üzletben. Ezáltal a megmaradó élelmiszerek jelentősen olcsóbban érhetők el a piaci árnál.
A kezdeményezés sikerét jól mutatja, hogy a Munch-csomagokat országszerte több mint 350 SPAR és INTERSPAR áruházban érhetik el a vásárlók. Ezek a csomagok zöldségeket, gyümölcsöket, pékárukat, tejtermékeket és felvágottakat tartalmaznak, akár 60 százalékos kedvezménnyel. Az eladásokból kitűnik, hogy a pékáruk a legnépszerűbbek, az összes eladás 41 százalékát teszik ki, míg a zöldség- és gyümölcs csomagok iránti kereslet 30 százalékról 37 százalékra nőtt.
A SPAR kezdeményezése nem csupán az élelmiszer-hulladék csökkentésében játszik fontos szerepet, hanem az idősebb korosztályok körében is növeli az online vásárlások népszerűségét. Az 55-65 és a 65+ korosztályokból is egyre többen csatlakoznak a kezdeményezéshez, ami pozitív változásokat hozhat a vásárlási szokásaikban.
A SPAR és a Munch kezdeményezés példája remekül szemlélteti, hogyan lehet hatékonyan és gazdaságilag is előnyösen kezelni az élelmiszer-pazarlást a kereskedelmi szférában. Az ilyen típusú kezdeményezések nemcsak a környezeti fenntarthatóságot szolgálják, hanem hozzájárulnak a társadalmi tudatosság és a gazdasági hatékonyság növeléséhez is.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Hatékonyabb működésre álltak át a SPAR élelmiszer-termelő üzemei
Összesen több mint 18,1 milliárd forintot fordított a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Digitális megoldásokkal csökkenti papírfelhasználását a SPAR
A logisztika és üzletek papírszükségletének csökkentését célzó kezdeményezéseivel újabb, több…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >