A SPAR felveszi a kesztyűt az élelmiszer-pazarlás ellen
Az élelmiszer-hulladék csökkentése világszerte kiemelt figyelmet kap a fenntarthatóság jegyében. Európában évente közel 90 millió tonna élelmiszer vész kárba, ami kiemelt jelentőséggel bír a környezetvédelmi és gazdasági szempontok figyelembe vételével. A SPAR Magyarország e probléma kezelésére indította el a Munch élelmiszermentő kezdeményezést, melynek célja az élelmiszer-hulladékok jelentős csökkentése.
A kezdeményezés keretében 2022 óta minden SPAR és INTERSPAR áruházban lehetőség van kidobásra ítélt, de még jó minőségű élelmiszereket vásárolni kedvezményes áron. Ez a gyakorlat az élelmiszerek harmadának pazarlását igyekszik mérsékelni, különös tekintettel arra, hogy az élelmiszer-hulladékok mindössze 5 százaléka keletkezik a kereskedelemben. A SPAR ezt a problémát fenntarthatósági programjának egyik fontos részeként kezeli, és ezzel jelentős előrelépést tesz a környezettudatos gazdálkodás felé.
A VG cikke szerint a Munch kezdeményezés révén a vásárlók kedvezményesen juthatnak hozzá minőségi élelmiszerekhez az összes SPAR és INTERSPAR áruházban. A folyamat rendkívül egyszerű: a kiválasztott csomagot a Munch mobilalkalmazáson vagy a honlapon keresztül kell lefoglalni, kifizetni, majd egy meghatározott idősávban átvenni az üzletben. Ezáltal a megmaradó élelmiszerek jelentősen olcsóbban érhetők el a piaci árnál.
A kezdeményezés sikerét jól mutatja, hogy a Munch-csomagokat országszerte több mint 350 SPAR és INTERSPAR áruházban érhetik el a vásárlók. Ezek a csomagok zöldségeket, gyümölcsöket, pékárukat, tejtermékeket és felvágottakat tartalmaznak, akár 60 százalékos kedvezménnyel. Az eladásokból kitűnik, hogy a pékáruk a legnépszerűbbek, az összes eladás 41 százalékát teszik ki, míg a zöldség- és gyümölcs csomagok iránti kereslet 30 százalékról 37 százalékra nőtt.
A SPAR kezdeményezése nem csupán az élelmiszer-hulladék csökkentésében játszik fontos szerepet, hanem az idősebb korosztályok körében is növeli az online vásárlások népszerűségét. Az 55-65 és a 65+ korosztályokból is egyre többen csatlakoznak a kezdeményezéshez, ami pozitív változásokat hozhat a vásárlási szokásaikban.
A SPAR és a Munch kezdeményezés példája remekül szemlélteti, hogyan lehet hatékonyan és gazdaságilag is előnyösen kezelni az élelmiszer-pazarlást a kereskedelmi szférában. Az ilyen típusú kezdeményezések nemcsak a környezeti fenntarthatóságot szolgálják, hanem hozzájárulnak a társadalmi tudatosság és a gazdasági hatékonyság növeléséhez is.
Kapcsolódó cikkeink
A luxus is lehet zöld – 6000 kg élelmiszert mentettek meg a budapesti hotelek a Munch alkalmazáson keresztül
Országszerte 12 szálloda csatlakozott a Munch ételmentő platformhoz: jelenleg 10…
Tovább olvasom >Grillszezonra hangolva: a SPAR erősít a frisshús- és kényelmitermék-kínálatban
A jó idővel együtt elindul a grillszezon, a SPAR pedig…
Tovább olvasom >A SPAR újabb lépést tett a digitalizáció felé
A SPAR folytatja digitális innovációit Magyarországon. Az elektronikus polccímkék használata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >