A SPAR élen jár a nők és férfiak közti bérkülönbség felszámolásában
A vállalat a bérezés terén nem tesz különbséget munkatársai között az alapján, hogy ki milyen nemű, sőt, ezen a téren példát mutat mások számára is: a korábbi vállalása szerint közzéteszi a nemek szerinti béradatokat a legnagyobb létszámot kitevő munkakörök vonatkozásában.
A SPAR Magyarország csatlakozik az Amnesty International Magyarország egyenlő bérekért indított kampányához és a magyarországi üzleti élet, különösen a kiskereskedelmi szektor más szereplőit is csatlakozásra szólítja fel. A civil szervezet #EgyLépésselKözelebb kampánya a nemek szerinti béradatok átláthatóvá tételét célozza meg azért, hogy a nemek közötti bérszakadék megszűnjön. A kampány célja, hogy minél több vállalat tegyen a nők és férfiak közötti bérkülönbség felszámolásáért úgy, hogy a nemek közötti bérszakadékkal kapcsolatos adataikat publikálják az idei nőnapon.
„A SPAR közösségének ereje és a vállalat üzleti sikerei elképzelhetetlenek lennének a női munkatársak nélkül. A két ügyvezető közül az egyik hölgy, míg a 25 fős menedzsmentnek 12 női tagja van. Az áruházlánc központjában mintegy 60%-40% arányban dolgoznak nők és férfiak. Az áruházak tekintetében 82%-18% arányban dolgoznak nők és férfiak, a nehéz fizikai megterhelést jelentő élelmiszer-termelési területen ez az arányszám 48%-52%, míg a logisztikai területen 18%-82%. E számok mellett azonban igazi jelentősége annak van, hogy a SPAR nem tesz nemek szerinti különbséget a fizetések terén. A pénztárosok között 0,4%-kal keresnek kevesebbet a férfiak, míg a szakeladók tekintetében nincs semmilyen különbség a nők és férfiak bérezése között. Idén úgy döntöttünk, hogy részt veszünk az Amnesty International által a nők béregyenlőségéért életre hívott küzdelemben. A nemzetközi nőnap alkalmából, – példát mutatva a nemek munkaerőpiaci egyenlőségének megvalósítása terén – a 2020-as vállalásunknak teszünk ezzel eleget” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Grillszezonra hangolva: a SPAR erősít a frisshús- és kényelmitermék-kínálatban
A jó idővel együtt elindul a grillszezon, a SPAR pedig…
Tovább olvasom >A SPAR újabb lépést tett a digitalizáció felé
A SPAR folytatja digitális innovációit Magyarországon. Az elektronikus polccímkék használata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >