A SPAR a szabadtartású tyúkok iránti keresletet teszteli
A SPAR Budapest január végétől új kezdeményezésbe fogott, és négy budapesti üzletében kizárólag olyan tyúkok tojásait árulja, amelyeket nem ketrecben tartottak. Az áruházlánc bejelentése egy úgynevezett próbaidőszakról szól, melynek célja, hogy az ügyfelek körében elterjesszék és teszteljék a szabadtartású tojások iránti keresletet.

Jön a tesztüzemmód
A vállalat eddig is fokozatosan kivonta a ketrecben tartott tyúkok tojásait a piacról, követve az uniós törekvéseket, melyek a ketreces állattartás megszüntetését célozzák meg a tagállamokban. Az EU-s irányelvek támogatásával a SPAR üzleteiben az elmúlt évtizedben növekedett az alternatív-, ökológiai- és szabadtartásból származó tojások aránya, miközben csökkent a ketreceseké.
A szabadtartásból származó tojások már négy éve elérhetők a SPAR áruházakban, és 2023-ban az eladott tojások közel 4 százaléka ebből a kategóriából származott. Az alternatív termelésből származó tojások aránya is jelentősen növekedett az elmúlt években, szemléltetve a fogyasztók körében megnövekedett érdeklődést.
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője kifejtette:
„Vállalatunk az elmúlt években folyamatosan csökkentette a ketreces tartásból származó tojások arányát annak érdekében, hogy egyre közelebb kerüljünk az Európai Unió által meghatározott törekvéshez.”
A SPAR további információkat kínál a tojások jelöléseivel kapcsolatban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) oldalán, beleértve az egyes tartási fajtákat jelölő kódok részleteit.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 2,3 milliárd forintos fejlesztéssel újult meg három SPAR áruház országszerte
A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is folytatja beruházásait a…
Tovább olvasom >Belgium engedélyezi a boltok heti hét napos nyitvatartását
Eltörli a belga kormány a kiskereskedelmi üzletek heti egy zárvatartási…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a korai felismerés a szőlő aranyszínű sárgaság betegség elleni védekezésben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a szőlősgazdák figyelmét a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >