A SPAR 400. áruháza a jelen áruháza
Legendás helyen, az egykori „Budai Skála” helyén nyílik a SPAR csoport 400. üzlete, az új budai INTERSPAR áruház. Az új áruház olyan vásárlókra számíthat, akik kevesebbet fogyasztanak és racionálisabban döntenek, mint a Skála egykori vásárlói.
A hipermarket kategóriája Magyarországon 1976-ban a Skálával született meg. A legendás helyen nyíló új INTERSPAR áruház sajtóbejárásán Feiner Péter, a SPAR üzletlánc ügyvezető igazgatója, Dörnyei Otília, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója, és Brückner István, a Skála egykori vezérigazgatója beszélgettek a fogyasztókról és az egykori és mai kereskedelemről.
Azt hinnénk, a fogyasztói társadalom beköszöntével mindenből egyre többet fogyasztunk. Pedig minden alapvető élelmiszerből kevesebbet fogyasztunk ma, mint 30 éve: a vöröshúsok, vagy a tojás fogyasztása megfeleződött, de jelentősen kevesebb fogy sajtból, sörből, égetett szeszes italokból. Feltehetően egészségesebben táplálkozunk, és racionálisabban vásárolunk.
Az utóbbi évek tendenciája szerint a vásárlók egyre jobban figyelnek arra is, hol és milyen körülmények között állították elő a megvásárolt élelmiszereket. A hazai eredet jelentőségét 2005-ben még csak a vásárlók 52%-a ítélte fontosnak, 2009-ben már 68%-uk. A SPAR csoport friss húsáruban kizárólag magyar forrásokra támaszkodik, magyar zöldség- és gyümölcs beszállítói fotóit pedig plakátokon szerepelteti az áruházak belső terében.
Egyre nő a természetes körülmények között előállított, bio termékek forgalma is. A SPAR az első olyan kereskedelmi lánc, amely liszt- és laktózérzékenyek számára is kínál sajátmárkás termékeket, Free from néven. Az új áruház ún. intelligens mérlegekkel igyekszik segíteni a tudatos vásárlóknak, a mérlegek nemcsak felismerik a rájuk helyezett árut, de kijelzőjükön a legfontosabb összetevőket is képesek feltüntetni.
Magyarországon a saját márkás termékek története is a Skála ún. monopoltermékeihez vezet vissza. Az ár/érték arány, a megbízható minőség és a vonzó ár mára minden korábbinál kiélezettebb kérdéssé vált. A folyamatra már a válság első jelei előtt reagált a SPAR csoport 2008 tavaszán, amikor S-Budget termékcsoportját bevezette a piacra.
A kutatások azt mutatják, hogy a bevásárlás mint időtöltés vonzereje jelentősen csökkent az utóbbi években. Ezért az INTERSPAR-ok közül először az új áruházban alkalmaznak gyorskasszákat a gyalogosan érkező, kisebb kosárral vásárlók számára.
Az új INTERSPAR tehát a ma korszerű áruháza: stratégiai szerepet szán a minőségi friss árunak, a lehető legnagyobb mértékben támaszkodva magyar beszállítókra. Figyelmet szentel az egészséges élelmiszereknek és a vékonyabb pénztárcájú vásárlói csoportoknak. Lehetőséget ad olcsó, de megbízható minőségű saját márkás termékek választására is, továbbá könnyen elérhető és gyorsan bejárható – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >