A sörpiac idén túljuthat a mélyponton
Az első hat hónap tapasztalatai alapján lassulni látszik a hazai sörpiac mintegy tíz éve tartó visszaesése, a hazai sörgyártók pedig abban reménykednek, hogy az idén akár már túl is juthatnak a mélyponton.
A piacon a fogyasztás csökkenése mellett továbbra is igaz az, hogy az alacsony árfekvésű sörök forgalma növekszik. A sörök palettáján belül ugyan még kicsi a piaci szegmensük, de az ízesített sörök (citromos radlerek, vagy egyéb gyümölcsízű italok) előretörése volt az egyik legnagyobb változás az elmúlt két évben, jelenleg 2-4 százalékos a részesedésük. Ez a jövőben azonban tovább erősödhet.
Mivel nyáron jön a sörfogyasztás csúcsszezonja (az éves forgalom nagyjából kétharmada), a sörgyártók- és forgalmazók az első két negyedév mérlegei alapján joggal remélik, hogy a magyar sörpiac túljut a mélyponton. „Eddig összességében hozzuk a tavalyi számokat, de a bázis alacsony, mivel a 2010-es év rendkívül nehéz volt” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Kiss Éva, a Heineken Hungária Zrt. kommunikációs menedzsere.
Mivel szakemberek szerint tavaly a rossz időjárás is negatív irányban befolyásolta az eladásokat, még nem lehet pontosan tudni, a jelenlegi tendencia átmeneti-e, vagy már emelkedésnek tekinthető – írja a Világgazdaság nyomán a hvg.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >