A sörpiac idén túljuthat a mélyponton
Az első hat hónap tapasztalatai alapján lassulni látszik a hazai sörpiac mintegy tíz éve tartó visszaesése, a hazai sörgyártók pedig abban reménykednek, hogy az idén akár már túl is juthatnak a mélyponton.
A piacon a fogyasztás csökkenése mellett továbbra is igaz az, hogy az alacsony árfekvésű sörök forgalma növekszik. A sörök palettáján belül ugyan még kicsi a piaci szegmensük, de az ízesített sörök (citromos radlerek, vagy egyéb gyümölcsízű italok) előretörése volt az egyik legnagyobb változás az elmúlt két évben, jelenleg 2-4 százalékos a részesedésük. Ez a jövőben azonban tovább erősödhet.
Mivel nyáron jön a sörfogyasztás csúcsszezonja (az éves forgalom nagyjából kétharmada), a sörgyártók- és forgalmazók az első két negyedév mérlegei alapján joggal remélik, hogy a magyar sörpiac túljut a mélyponton. „Eddig összességében hozzuk a tavalyi számokat, de a bázis alacsony, mivel a 2010-es év rendkívül nehéz volt” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Kiss Éva, a Heineken Hungária Zrt. kommunikációs menedzsere.
Mivel szakemberek szerint tavaly a rossz időjárás is negatív irányban befolyásolta az eladásokat, még nem lehet pontosan tudni, a jelenlegi tendencia átmeneti-e, vagy már emelkedésnek tekinthető – írja a Világgazdaság nyomán a hvg.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >