A SodaStream lett a világ első számú szódavíz márkája
A szódavíz fogyasztási szokásokat vizsgálva a világon elfogyasztott teljes mennyiség alapján a SodaStream szénsavas vizeit fogyasztják a legtöbben, ezzel a világ első számú szódavíz márkájává lépett elő – derül ki az italgyártó iparág egyik vezető kutatóintézete, a Canadean legfrissebb felméréséből. A kutatásnak azért is van kiemelt jelentősége, mert rámutat arra, hogy van igény az előrecsomagolt, hosszasan palackban tárolt PET palackos üdítők alternatívái iránt. Csak a SodaStream használói kb 500 millió PET palackkal csökkentik a világ hulladék termelését, így megóvják a környezetet a gyártással és szállítmányozással járó természeti hatásoktól.
A 2014-es vizsgálat szerint a SodaStream szódagép tulajdonosok évente több mint 700 millió liter buborékos, ízesítetlen vizet fogyasztanak. A többi, vezető gyártó valamelyest lemaradva követi a SodaStream-et: a Singha 558 millió literrel a második, a San Pellegrino 480 millió literrel a harmadik, a Perrier pedig 412 millió literrel a negyedik legkedveltebb márka.
“Nagyon örülünk, hogy a világ első számú szódavíz márkája vagyunk. Ez számunkra is kitűnő visszaigazolás arra, hogy valóban népszerű a fogyasztók körében, amit a SodaStream képvisel: bárki, könnyedén, otthon egyetlen gombnyomással készíthet buborékos vizet” – mondta Daniel Birnbaum, a SodaStream vezérigazgatója. Hozzátette: ez a megtisztelő pozíció azonban csak egy mérföldkő azon az úton, amelyen haladnak. Céljuk, hogy világszerte megváltoztassák a fogyasztók gondolkodásmódját, és elérjék, hogy a megfelelő folyadékbevitel döntő részét ne a magas kalóriatartalmú, cukros, feldolgozott italok, hanem a víz – azon belül is a csapvíz – jelentse.
A SodaStream gépeivel a csapvízből másodpercek alatt szódavíz, és akár ízesített víz készíthető. A legfrissebb felmérések szerint az Egyesült Államokban, és az Egyesült Királyságban azok, akik rendelkeznek saját szódagéppel, 43%-al több vizet, vagy víz alapú ital isznak, mint azok, akiknek nincs a háztartásában ilyen eszköz.
A Soda-Club az otthoni szénsavasító készülékek (HCS – home carbonation systems) piacvezető gyártója és forgalmazója. Szénsavasító berendezéseivel 45 országban van jelen, gépeit 15 millió háztartásban használják rendszeresen. Becslések szerint évente mintegy 800 millió liter szódát készítenek készülékeik segítségével, így a SodaStream felhasználói közel 500 millió PET-palackkal kevesebb hulladékot termelnek. Ennek köszönhetően a műanyag palackok gyártásával és szállítmányozásával együtt járó környezetterheléstől is megóvják a természetet.
Kapcsolódó cikkeink
A DRS rendszer és a fogyasztói szokások változása: a szódavíz újra divatba jön?
Július 1-jén elindult Magyarországon az italcsomagolások visszagyűjtésének rendszere, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Végre hazánkban is kapható a nagyobb élelmiszerüzletekben a visszaváltható cserepalackos ásványvíz
A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon. Eközben…
Tovább olvasom >Még nehézkes a palackok visszaváltása
Tesztelte a hvg.hu munkatársa az első 50 Ft-os palack visszaváltását.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >