A sima édes keksz lett a legkedveltebb
Az édes keksz évek óta egyre népszerűbb: kiskereskedelmi forgalma értékben 11, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett 2007. április–2008. márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel az éves eladások meghaladják a 22 milliárd forintot, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A mennyiségi értékesítés évi 26 ezer tonna fölé került. A legkedveltebb fajták sorrendje gyökeresen megváltozott az elmúlt évben. A mennyiségi szempontból hagyományosan legkedveltebb száraz kekszek a legutóbbi évben leszorultak a második helyre. Megelőzték őket a sima édes kekszek. A két szegmens együtt elviszi a mennyiségben mért piac 57 százalékát.
A többi szegmensnél a vegyes keksz pozíciója valamelyest erősödött, leginkább a piskóta rovására. A mártott szegmens mennyiségben őrzi pozícióját, értékben valamelyest csökkent a részaránya a kategórián belül.
Az egy kilóra jutó fogyasztói átlagárak mindegyik szegmensben emelkedtek egy év alatt. Például egy kiló száraz keksz átlagos fogyasztói áránál tavaly február–márciusban 504, idén 539 forintot regisztrált a Nielsen. Ugyanakkor az édes keksz 883 forintról 903-ra drágult.
A kereskedelmi márkás termékek 40 százalékot vittek el a mennyiségi eladásokból, idén február–márciusban, két százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban. A magas arány fő oka a diszkontok erős saját márkás kínálata, amely egyben az eladások növekedésének egyik motorja is.
A beszerzés fő trendjei koncentrálódást jeleznek. A legutóbbi évben az összes eladott keksz 68 százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben adták el. Egy évvel korábban mennyiségi részesedésük mutatója még csak 65 százalék volt. A 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletek jelentősége az édes keksznél érzékelhetően csökken.
Édes kekszek egyes szegmenseinek átlagos fogyasztói ára az utóbbi időszakban,
forint/kilogramm
Időszak Sima édes Száraz Mártott
kekszek kekszek kekszek
2006. II–III. 804 491 1186
2006. X–XI. 810 471 1157
2007. II–III. 833 504 1176
2007. X–XI. 893 522 1298
2008. II–III. 903 539 1345
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >