A sikeres mezőgazdaság alapja a fenntartható élelmiszeripar
Magyarországon az agráriumnak mindig is erős kultúrája volt, mára pedig azok tudnak sikeres mezőgazdasági országok lenni, ahol eredményes az élelmiszeripar is – mondta Nobilis Márton a Clever Food kiállítás megnyitóján szerdán, a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban.

Az államtitkár méltatta a szervezőket a Clever Food kiállítással kapcsolatban (Fotó: Pixabay)
A végtermék az egyik legfontosabb része az élelmiszeriparnak, ezért is fontos, hogy a kormányzat úgy gondolkodik az élelmiszeriparról, hogy kiemelten támogatja ezt a területet – mutatott rá Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára. Hozzátette, figyelnünk kell a környezetünk megóvására, valamint arra, hogy a legkevesebb ételmaradék kerüljön a kukába. Nobilis Márton emlékeztetett, hogy a magyar kormány és a Nébih az Európai Unióban az elsők között kezdett el ezzel a témával foglalkozni. 2016-ban a „Maradék nélkül” program is bevezetésre került, aminek köszönhetően 27 százalékkal csökkent Magyarországon a kidobott élelmiszerek mennyisége. Az államtitkár méltatta a szervezőket a Clever Food kiállítással kapcsolatban. Szavai szerint olyan modern kiállítás valósult meg, amely a világon bárhol megállja a helyét. Hangsúlyozta, van okunk a büszkeségre, hiszen ebben a témában elől járunk az Európai Unióban.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Rábapordányi tehenészetben jelent meg az RSZKF
A ragadós száj- és körömfájás (RSZKF) vírus jelenlétét igazolta egy…
Tovább olvasom >Újra megjelent a madárinfluenza Hajdú-Bihar vármegyében
Madárinfluenza vírus jelenlétét mutatta ki Hajdú-Bihar vármegyében a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >Gyomirtási lehetőségek a ciroktermesztésben – aktuális készítmények és engedélyezések
A ciroktermesztés egyik legnagyobb nehézségének mondható a gyomok elleni küzdelem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >