A Shein jelentős áremeléssel készül tőzsdei bevezetésre
A kínai divatáru-kiskereskedő, a Shein, ismert alacsony árairól, most jelentős áremelést hajtott végre néhány alaptermékén. Ezzel valószínűleg a tervezett tőzsdei bevezetés előtt kívánja növelni bevételeit. Egy londoni kutatócég szerint a Shein átlagos áremelkedése meghaladta a rivális nagy márkák, mint az H&M és a Zara árnövekedését.
Áremelések különböző piacokon
Az Egyesült Államokban a Shein női ruhák átlagára 28%-kal nőtt, ami jelentős emelkedés a versenytársakhoz képest, ám még mindig kedvezőbb, mint az H&M és Zara átlagárai. A brit weboldalon a ruhák átlagára 15%-kal emelkedett egy év alatt, míg Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban a növekedés mértéke elérte a 36%-ot.
A célok és kihívások
A Shein célja, hogy tőzsdei bevezetése során elérje az 50 milliárd fontos értékelést. Ebben a kontextusban az áremelések stratégiai lépések lehetnek a vállalat részéről, hogy fenntartsák a közelmúltbeli növekedésüket és magasabb árú termékeket is értékesítsenek. GlobalData elemzője szerint a növekedés lassulhat bizonyos piacokon, de új piacokra lépéssel és stratégiai döntésekkel továbbra is fenntartható lehet a bővülés.
A jövő kilátásai
Azonban az áremelések csak korlátolt hatást gyakorolhatnak a bevételnövelésre. Ahhoz, hogy további növekedést érjen el a Shein, több új felhasználót kell vonzania, és ösztönöznie kell őket a gyakoribb vásárlásra. Az áremelések mellett a vállalatnak meg kell találnia a módját annak, hogy fenntartsa a vevők érdeklődését és lojalitását a fokozott verseny és a fogyasztói elvárások változása közepette.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >Bajban van a Temu és a Shein
A vietnami kormány határidőt szabott a Shein és Temu online…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >