A Shein és Temu hiába óriás, minden huszadik látogatásból csak egy végződik vásárlással
A Shein és Temu, az e-commerce kínai nagyjai, brutális tempóban növekednek, de mégsem veszélyeztetik az online kiskereskedelmi terület piacvezetőjét, az Amazont. Bár a Shein és Temu weboldalai rengeteg látogatót vonzanak, a Similarweb adatai szerint minden huszadik látogatásból csak egy végződik vásárlással. A vonzó árak ellenére a vásárlási hajlandóság nem emelkedik, és a potenciális vásárlók többsége inkább megbízhatóbb forrásokból szerzi be a kiválasztott termékeket.
A Shein az ünnepi szezonban különféle termékeket kínált alacsony áron, például 100 dolláros botmixereket és 6 dolláros fejhallgatókat. Ugyanakkor a vásárlói aktivitás nem követte a növekvő látogatószámot, és a Similarweb kimutatása szerint a vásárlási hajlandóság 4,6%-ról 4,1%-ra csökkent. A Temu esetében is hasonló a helyzet, ahol a látogatók száma négyszeresére nőtt, de csak a látogatók 4,5%-a hajlandó fizetni.
A két kínai versenyző ugyanaggresszív marketingkampányokkal és akciókkal terjeszkedik Észak-Amerikában és Európában, mint az Amazon. Míg az Amazon stabil törzsközönséggel rendelkezik, és a megbízhatóságának köszönhetően a vásárlók 56%-a hajlandó fizetni, a Shein és Temu még küszködik, hogy megtalálja a vásárlói körét. Az éles verseny és a marketing erőfeszítések azonban folyamatosan fokozódnak.
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >Rájár a rúd a Sheinre
A Shein, a fast fashion online divatkereskedelem egyik vezető szereplője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >