A Shein és Temu hiába óriás, minden huszadik látogatásból csak egy végződik vásárlással
A Shein és Temu, az e-commerce kínai nagyjai, brutális tempóban növekednek, de mégsem veszélyeztetik az online kiskereskedelmi terület piacvezetőjét, az Amazont. Bár a Shein és Temu weboldalai rengeteg látogatót vonzanak, a Similarweb adatai szerint minden huszadik látogatásból csak egy végződik vásárlással. A vonzó árak ellenére a vásárlási hajlandóság nem emelkedik, és a potenciális vásárlók többsége inkább megbízhatóbb forrásokból szerzi be a kiválasztott termékeket.
A Shein az ünnepi szezonban különféle termékeket kínált alacsony áron, például 100 dolláros botmixereket és 6 dolláros fejhallgatókat. Ugyanakkor a vásárlói aktivitás nem követte a növekvő látogatószámot, és a Similarweb kimutatása szerint a vásárlási hajlandóság 4,6%-ról 4,1%-ra csökkent. A Temu esetében is hasonló a helyzet, ahol a látogatók száma négyszeresére nőtt, de csak a látogatók 4,5%-a hajlandó fizetni.
A két kínai versenyző ugyanaggresszív marketingkampányokkal és akciókkal terjeszkedik Észak-Amerikában és Európában, mint az Amazon. Míg az Amazon stabil törzsközönséggel rendelkezik, és a megbízhatóságának köszönhetően a vásárlók 56%-a hajlandó fizetni, a Shein és Temu még küszködik, hogy megtalálja a vásárlói körét. Az éles verseny és a marketing erőfeszítések azonban folyamatosan fokozódnak.
Kapcsolódó cikkeink
A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának
Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc –…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >