A Shein és Temu hiába óriás, minden huszadik látogatásból csak egy végződik vásárlással
A Shein és Temu, az e-commerce kínai nagyjai, brutális tempóban növekednek, de mégsem veszélyeztetik az online kiskereskedelmi terület piacvezetőjét, az Amazont. Bár a Shein és Temu weboldalai rengeteg látogatót vonzanak, a Similarweb adatai szerint minden huszadik látogatásból csak egy végződik vásárlással. A vonzó árak ellenére a vásárlási hajlandóság nem emelkedik, és a potenciális vásárlók többsége inkább megbízhatóbb forrásokból szerzi be a kiválasztott termékeket.
A Shein az ünnepi szezonban különféle termékeket kínált alacsony áron, például 100 dolláros botmixereket és 6 dolláros fejhallgatókat. Ugyanakkor a vásárlói aktivitás nem követte a növekvő látogatószámot, és a Similarweb kimutatása szerint a vásárlási hajlandóság 4,6%-ról 4,1%-ra csökkent. A Temu esetében is hasonló a helyzet, ahol a látogatók száma négyszeresére nőtt, de csak a látogatók 4,5%-a hajlandó fizetni.
A két kínai versenyző ugyanaggresszív marketingkampányokkal és akciókkal terjeszkedik Észak-Amerikában és Európában, mint az Amazon. Míg az Amazon stabil törzsközönséggel rendelkezik, és a megbízhatóságának köszönhetően a vásárlók 56%-a hajlandó fizetni, a Shein és Temu még küszködik, hogy megtalálja a vásárlói körét. Az éles verseny és a marketing erőfeszítések azonban folyamatosan fokozódnak.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Újabb probléma hozhat élelmiszer-drágulást
Súlyos következményekkel járhat a latin-amerikai agrárszektorra nézve, ha az Egyesült…
Tovább olvasom >