A sajátmárka fellegvára Európa
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMA e-Scanner című májusi hírlevele a Nielsen számok alapján elemzi a sajátmárkás termékek legfrissebb trendjeit.
A PLMA évkönyve, a 2020 International Private Label Yearbook számára készült Nielsen elemzés szerint a vizsgált 19 országból 14-ben növekedett a privátcimke piaci részesedése Európában.

A sajátmárkás termékek mennyiségi piacrésze Európában
Olaszország kivételével mindenhol 30% feletti a részesedés
A Nielsen által vizsgált országokban, egy kivételével mindben, a kereskedők sajátmárkás termékeinek aránya meghaladta a 30%-ot. A legnagyobb európai piacok – az Egyesült Királyság és Németország – esetén pedig stabilan 40% fölött marad ez az arány. Franciaországban már minden harmadik megvásárolt árucikk sajátmárkás. Olaszországban az eddigi legnagyobb növekedést tapasztalták (több, mint 2% pont) a piackutatók.
A legnagyobb emelkedést Hollandiában mérték, ahol 7 ponttal, immár 37%-ra növekedett a privátcimke aránya. A fejlődés motorját az Aldi jelentette. A közeli Belgiumban pedig a sajátmárka aránya eléri a 44%-ot.
Spanyolország és Portugália megőrizte hagyományosan erős private label pozícióit. Előbbiben már az eladott fogyasztási cikkek fele sajátmárkás, utóbbiban pedig 3 pontos növekedéssel már 43%-nál tartanak.
Ausztria kiemelkedik a régióban
Közép-Kelet Európában Ausztriában megőrizte 42%-os részesedését, Lengyelországban, Magyarországon, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában pedig 30% felett van. Svájcban a forgalom fele sajátmárkás.
A skandináv országok közül kiemelkedik Norvégia, ahol 2 pontos emelkedést és így 34%-os piacrészt mértek. Svédország elérte a 33%-ot, Finnország pedig 30% fölött zárt.
A mediterrán országokban a sajátmárka aránya 31% fölött volt Török- és Görögországban egyaránt. Ez a szám azért is jelentős, mert Törökországban 2 pontos emelkedéssel először lépte át a 30%-os határt.
A PLMA elnöke, Brian Sharoff szerint a számok azt jelzik, hogy a vásárlói döntések során már elsőbbséget élveznek a sajátmárkás termékek a napicikk beszerzések esetén. A koronavírus-járvány pedig tovább erősíti ezeknek a termékeknek a pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >Európa kedvencei már itthon is elérhetők – díjnyertes termékek diszkont áron a Kifli.hu-n
Négy nemzetközi díjat nyert saját márkás termékeivel a Kifli.hu anyavállalata,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >