A sajátmárka fellegvára Európa
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMA e-Scanner című májusi hírlevele a Nielsen számok alapján elemzi a sajátmárkás termékek legfrissebb trendjeit.
A PLMA évkönyve, a 2020 International Private Label Yearbook számára készült Nielsen elemzés szerint a vizsgált 19 országból 14-ben növekedett a privátcimke piaci részesedése Európában.
Olaszország kivételével mindenhol 30% feletti a részesedés
A Nielsen által vizsgált országokban, egy kivételével mindben, a kereskedők sajátmárkás termékeinek aránya meghaladta a 30%-ot. A legnagyobb európai piacok – az Egyesült Királyság és Németország – esetén pedig stabilan 40% fölött marad ez az arány. Franciaországban már minden harmadik megvásárolt árucikk sajátmárkás. Olaszországban az eddigi legnagyobb növekedést tapasztalták (több, mint 2% pont) a piackutatók.
A legnagyobb emelkedést Hollandiában mérték, ahol 7 ponttal, immár 37%-ra növekedett a privátcimke aránya. A fejlődés motorját az Aldi jelentette. A közeli Belgiumban pedig a sajátmárka aránya eléri a 44%-ot.
Spanyolország és Portugália megőrizte hagyományosan erős private label pozícióit. Előbbiben már az eladott fogyasztási cikkek fele sajátmárkás, utóbbiban pedig 3 pontos növekedéssel már 43%-nál tartanak.
Ausztria kiemelkedik a régióban
Közép-Kelet Európában Ausztriában megőrizte 42%-os részesedését, Lengyelországban, Magyarországon, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában pedig 30% felett van. Svájcban a forgalom fele sajátmárkás.
A skandináv országok közül kiemelkedik Norvégia, ahol 2 pontos emelkedést és így 34%-os piacrészt mértek. Svédország elérte a 33%-ot, Finnország pedig 30% fölött zárt.
A mediterrán országokban a sajátmárka aránya 31% fölött volt Török- és Görögországban egyaránt. Ez a szám azért is jelentős, mert Törökországban 2 pontos emelkedéssel először lépte át a 30%-os határt.
A PLMA elnöke, Brian Sharoff szerint a számok azt jelzik, hogy a vásárlói döntések során már elsőbbséget élveznek a sajátmárkás termékek a napicikk beszerzések esetén. A koronavírus-járvány pedig tovább erősíti ezeknek a termékeknek a pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
Támogatják az európai kormányok az alternatív fehérjéket tartalmazó étrendet
A PLMA International összefoglalója szerint több európai ország is támogatja…
Tovább olvasom >236,3 milliárd dollárra nőtt a saját márkás eladások értéke 2023-ban
A PLMA 2024-es Private Label Report című jelentése szerint a…
Tovább olvasom >Tíz éve kínál sajátmárkás elektronikai cikkeket az Auchan
Az Auchan hiperek Qilive márkanév alatt sajátmárkás műszaki cikkeket, kis-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >