A rovarok nem a válságtól tartanak
Stabil helyzetben maradt a rovarirtó-kategória a recesszióban
is, hiszen a probléma nem kötődik szorosan a gazdasági helyzethez.
A jól bevált hármas, a kommunikáció, innováció és akció
ebben a szezonban is ütősnek ígérkezik.Az emberek egyre jobban félnek a veszélyes szúnyogoktól, kullancsoktól. Ez utóbbinak meg is szűnt a hivatalos irtása 2 éve, ezért az egyéni védekezés szerepe növekszik – kezdi nyilatkozatát Tremmel Nóra, a Spotless Hungary marketing- és értékesítési igazgatója. A hazánkban tapasztalható trendek megegyeznek a nyugat-európaival, vagyis a fogyasztók a barátságosabb védekezési formákat részesítik
előnyben. Sokan visszakoznak az aeroszolok használatától, mert egyrészt a kipermetezett szer összetételétől félnek, másrészt sokakat undorral tölt el a haldokló
rovarok látványa. A legáltalánosabb piaci mozgás tehát a kevésbé agresszív módszerek és a természetes hatóanyagok felé való elmozdulás.
Ennek a tendenciának a jele, hogy növekszik az elektromos szúnyogriasztók és -irtók
keresettsége az aeroszolok rovására. Ezen trendek felismerésének is köszönhető,
hogy a Vape mind értékben, mind mennyiségben jelentős növekedést könyvelhetett
el.
Nőtt a kereslet a bőrre kenhető szerek iránt
Lajtos Gabriella, a Sara Lee Hungary Zrt. termékmenedzsere kiemelte, hogy a Nielsen adatai alapján értékben a rovarirtó- kategóriát stabilitás jellemzi éves szinten.
A repülőrovar-irtók szegmense növekedést produkált az elmúlt időszakban, míg a mászó- és molyirtószegmensek csökkenést mutattak. A kategória csatornánkénti súlya sem változott a gazdasági válság hatására. Az elmúlt évekhez hasonlóan a három legfontosabb értékesítési csatorna a hipermarketek, a drogériák és a tradicionális boltok, amelyekben a Chemotox márka, a magyar piac évtizedek óta ismert szereplője, kiemelten jelen van (Forrás: Nielsen MAT JF10 vs. MAT JF09).
A vásárlók általában rovartípusok szerint szegmentálják a kategóriát, így megoldást keresnek repülő és mászó rovarok vagy moly ellen. Ezenkívül elkülönítik az azonnali hatású aeroszolokat, a folyamatos hatású elektromos készülékeket és a közvetlen bőrre alkalmazandó készítményeket. Ez utóbbiak iránt jelentősen megugrott a kereslet, hiszen minden gyártó fejleszti a bőrre kenhető vagy fújható rovarriasztóit, így
a szegmens forgalma dinamikusan nő.
Egyik végén riasztó, másikon bőrnyugtató
A Vape tavaly szenzitív, azaz természetes hatóanyagokból álló terméket vezetett be nagy sikerrel a piacra, illetve az extra erős riasztószer volt az újdonságuk. A népszerűségre való tekintettel idén is újdonsággal készülnek. A Vape derm 2in1 és Vape herbal 2in1 kombinált készítmény szúnyog-és kullancsriasztó krém és nyugtató stift is egyben. A kettős funkció lényege, hogy a praktikus kis eszköz egyik végén szúnyogriasztó szer, a másik végén pedig bőrnyugtató vihető fel a bőrre, amivel szúnyog-, de akár csaláncsípéstünete is enyhíthető. A fogyasztók ebben a szegmensben is egyre inkább a természet-és bőrbarát megoldásokat kedvelik.
Chemotox papíron
A Chemotox legfontosabb terméke a légy- és szúnyogirtó aeroszol, amivel a fogyasztók szinte azonosítják a márkát. A piaci igényeknek megfelelően a 2009-es szezonban a Chemotox elektromos portfólióval is bővítette a termékskáláját. A klasszikus elektromos készülék – ami folyadékkal és lapkával is üzemel –, illetve az ehhez tartozó utántöltők mellett egy utántöltést nem igénylő elektromos rovarirtó koronggal is megjelentek. A bevezetések hatására a repülőrovar-irtó szegmensén belül, az elektromos készülékek kategóriájában 8,9 százalékos értékbeni piacrészesedést sikerült elérniük (Forrás: Nielsen).
Az idei szezonban pedig Ragacsos légypapírral bővül a Chemotox portfóliója. A termék hatásos védelmet nyújt a legyek elleni küzdelemben. A szezon során elsősorban POS-aktivitásokkal tervezik elérni a vásárlás helyén a potenciális vevőket.
Intenzív kommunikációval készül a Vape
A Vape egyedülálló innovációja 2009-ben az elektromos szúnyogirtó készülékekbe
épített termosztát volt, amely egyenletesen párologtatja a hatóanyagot akár 480 órán át. A másik tulajdonsága e terméknek, hogy kapcsolóval rendelkezik, tehát akár egész nyáron a konnektorban maradhat: ha használni akarja a vásárló, akkor egyszerűen csak be kell kapcsolni. A cég tavaly bevezetett egy olcsóbb, lapkás készüléket is, de azt tapasztalták, hogy a fogyasztók a kombi, azaz utántöltővel és lapkával is használható készülékeket részesítik előnyben. 2010-ben a sprayszegmensben jelennek meg újítással, a multi insect aeroszol termékkel. A 2009-es év kommunikációs szempontból is az áttörés éve volt a Vape számára, hiszen 2 spottal indultak el megfelelő időzítéssel, és beérett az eddigi marketingmix stratégiájuk is. A 2010-es évtől is hasonló eredményeket várnak, hiszen az innovációiról híres Vape ismét 3 új termékkel készül a szezonra. Továbbra is összehangoltan használják az ATLés BTL-eszközöket. Nyáron intenzív tvkampányuk lesz 2 spottal, valamint átütő sajtókampánnyal is jelentkeznek. A termékek árai és az eladáshelyi eszközök is támogatni fogják az értékesítést.
Tavaly sikeresen alkalmazták a digitális megállítótáblát, és idén is számos display,
instore eszköz és aktivitás fokozza majd a Vape termékek iránti érdeklődést.
2010-ben társadalmi összefogásra is buzdítanak. Elindítják ugyanis a kullancstérkép
internetes oldalukat, ahol mindenki bejelölheti, ha kullancsot talál. A kezdeményezés aktualitását az adja, hogy a hatóságok hivatalosan sajnos nem készítenek kullancsfertőzöttségi térképet, csak a beküldött kullancsok alapján regisztrálnak adatokat. A Vape reményei szerint a felelős gondolkodású lakosság mozgósításával egy idő után már reprezentatív adattokkal rendelkeznek majd, így lehetővé válik, hogy kirándulások előtt az emberek hitelt érdemlően tájékozódjanak egy adott terület fertőzöttségéről.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >