A romániai online kereskedelemben a rendelések értéke 76 százalékkal nőtt az első kilenc hónapban
A romániai online kereskedelemben leadott rendelések értéke 76 százalékkal, a rendelések száma pedig 54 százalékkal nőtt az első kilenc hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte a MerchantPro online kereskedelmi szolgáltatásokat nyújtó platform.
A cég megállapította, hogy ennek a vásárlási módnak a terjedése nem lassult, ami azt vetíti előre, hogy „a fogyasztói szokások digitalizálódása” irányába halad a kereskedelem.
A legnagyobb növekedés az elektronikai háztartási cikkek értékesítésénél figyelhető meg, ahol csaknem megháromszorozódott az online rendelések értéke, a rendelések száma pedig több mint másfélszeresére nőtt. 2020-hoz képest a lakberendezési tárgyak rendelésének értéke 126 százalékkal nőtt.
A platform felmérése szerint a világjárvány számos családi vállalkozást is arra kényszerített, hogy online árulja termékeit, becslésük szerint ezt a folyamatot jelentősen gyorsította a koronavírus-járvány.
Hozzátették, hogy a nyári hónapokban általában csökkenni szokott az online kereskedelem iránti kereslet a vásárlók részéről, ennek ellenére az idén június és augusztus között a platform által támogatott kereskedők rendeléseinek értéke 66 százalékkal, a rendelések száma pedig 49 százalékkal nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >