A Roland Berger tanulmánya elemzi a sikeres gyógyszeripari vállalatok kritikus tulajdonságait
A gyógyszeripar sok más iparágat túlteljesít, de a bevételek és a nyereség alakulása vállalatonként eltérő lehet. A Roland Berger Global Pharma Study 2023 jelentésében több mint 150 tőzsdén jegyzett gyógyszeripari vállalatot elemzett, amelyek 2019 és 2022 között magas bevételnövekedést és nyereségességet értek el. Sikerült azonosítani, hogy a sikeres vállalatok mely jellemzők alapján különböznek versenytársaiktól.
Négy fő jellemző: az üzleti vezetés; a stratégiai koherencia; a bizonyított végrehajtási képesség; valamint a megfelelő méret és pénzügyi helyzet bizonyíthatóan megkülönbözteti a gyógyszeripari vállalatokat az üzletág „profit nélküli növekedőitől”, „értékteremtőitől” és „alulteljesítőitől”. Az iparág az elmúlt években, különösen a COVID-19 világjárvány idején a hatékonyság növelésén dolgozott. A „nyertes” vállalatok rendkívül jól osztották be az erőforrásokat; racionalizálták az értékesítési és a marketing tevékenységüket, átlagosan 4 százalékponttal csökkentve az értékesítési, általános és adminisztratív kiadásokat (SG&A), és ezzel a nyereségre gyakorolt hatásukat. Emellett költséghatékonyabbá tették működésüket, hogy jobban tudjanak szembenézni az új és a már ismert kihívásokkal. Néhány példa ezekre a kihívásokra: a kisebb betegpopulációk számára testre szabott gyógyszerek kifejlesztése, az ellátási lánc biztonságának biztosítása, a fenntarthatósági erőfeszítések fokozása és a megnövekedett árnyomással való megbirkózás.
„A gyógyszeripari cégeknek számos új kérdéssel és strukturális problémával kell szembenézniük ahhoz, hogy továbbra is betölthessék vagy megőrizzék vezető pozíciójukat. Jelen tanulmány ezen kérdések megválaszolásában segít”
– mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.
Miért teljesítenek a sikeres gyógyszeripari vállalatok jobban, mint mások?
A Roland Berger elemzései alapján az említett négy fő jellemző területén nyújtott kiemelkedő teljesítményük hatással van helyzetükre. Üzletileg vezető pozícióban vannak, mely következetesen erős bevételnövekedést jelent – a sikeres vállalatok 68 százaléka pozitív bevételnövekedést ért el 2019 és 2022 között, szemben az alulteljesítők mindössze 6 százalékával. Céltudatos gondolatvezérek, akik meghatározzák a trendet azokon a terápiás területeken, amelyekre koncentrálnak.
Bizonyos betegségekre vagy terápiás területekre fókuszálnak, mely lehetővé teszi számukra, hogy folyamatosan megvalósítsák a működési szinergiákat, és a lehetőségek felmerülésekor határozottan kezeljék üzleti eszközportfóliójukat. A tanulmány rámutat arra is, hogy a sikeres vállalatok nagyobb valószínűséggel jól teljesítenek az ESG terén, valamint stabilabb és tapasztaltabb menedzsmentcsapatokkal rendelkeznek. A jól teljesítő gyógyszeripari vállalatok bizonyított végrehajtási képessége átüt az iparág általános hatékonysági tendenciáján, SG&A-kiadásaik észrevehetően kisebbek, mint a másik három kategória gyógyszeripari vállalatainak költségei, csupán 22 százalék, míg az alulteljesítő versenytársaknak 30 százalék.
A gyógyszeripari győzteseket meghatározó utolsó kulcsfontosságú jellemzőjét a méret és a pénzügyi helyzet alkotja. Ezen cégek bevételei nagyságrendekkel nagyobbak, mint például az alulteljesítő vállalatoké, tőkeszerkezetük szilárdabb az alacsonyabb adósságállománynak köszönhetően, és jelenlétük globálisabb (átlagosan 46 leányvállalattal rendelkeznek).
A teljes tanulmány letölthető innen.
Kapcsolódó cikkeink
Harmincadik alkalommal rendezik meg az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napokat
Harmincadik alkalommal rendezik meg csütörtöktől az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda…
Tovább olvasom >Egy szakvásár mindenkinek: áttekintés a 2023-as interpack-ról
Azt sem tudja, merre forduljon a kiállítási csarnokokban? Az interpack-on…
Tovább olvasom >Roland Berger: újra kell gondolni a városi áruszállítást
A városi logisztika, azaz az áruk városon belül történő szállítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >