A Roland Berger tanulmánya elemzi a sikeres gyógyszeripari vállalatok kritikus tulajdonságait
A gyógyszeripar sok más iparágat túlteljesít, de a bevételek és a nyereség alakulása vállalatonként eltérő lehet. A Roland Berger Global Pharma Study 2023 jelentésében több mint 150 tőzsdén jegyzett gyógyszeripari vállalatot elemzett, amelyek 2019 és 2022 között magas bevételnövekedést és nyereségességet értek el. Sikerült azonosítani, hogy a sikeres vállalatok mely jellemzők alapján különböznek versenytársaiktól.
Négy fő jellemző: az üzleti vezetés; a stratégiai koherencia; a bizonyított végrehajtási képesség; valamint a megfelelő méret és pénzügyi helyzet bizonyíthatóan megkülönbözteti a gyógyszeripari vállalatokat az üzletág „profit nélküli növekedőitől”, „értékteremtőitől” és „alulteljesítőitől”. Az iparág az elmúlt években, különösen a COVID-19 világjárvány idején a hatékonyság növelésén dolgozott. A „nyertes” vállalatok rendkívül jól osztották be az erőforrásokat; racionalizálták az értékesítési és a marketing tevékenységüket, átlagosan 4 százalékponttal csökkentve az értékesítési, általános és adminisztratív kiadásokat (SG&A), és ezzel a nyereségre gyakorolt hatásukat. Emellett költséghatékonyabbá tették működésüket, hogy jobban tudjanak szembenézni az új és a már ismert kihívásokkal. Néhány példa ezekre a kihívásokra: a kisebb betegpopulációk számára testre szabott gyógyszerek kifejlesztése, az ellátási lánc biztonságának biztosítása, a fenntarthatósági erőfeszítések fokozása és a megnövekedett árnyomással való megbirkózás.
„A gyógyszeripari cégeknek számos új kérdéssel és strukturális problémával kell szembenézniük ahhoz, hogy továbbra is betölthessék vagy megőrizzék vezető pozíciójukat. Jelen tanulmány ezen kérdések megválaszolásában segít”
– mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.
Miért teljesítenek a sikeres gyógyszeripari vállalatok jobban, mint mások?
A Roland Berger elemzései alapján az említett négy fő jellemző területén nyújtott kiemelkedő teljesítményük hatással van helyzetükre. Üzletileg vezető pozícióban vannak, mely következetesen erős bevételnövekedést jelent – a sikeres vállalatok 68 százaléka pozitív bevételnövekedést ért el 2019 és 2022 között, szemben az alulteljesítők mindössze 6 százalékával. Céltudatos gondolatvezérek, akik meghatározzák a trendet azokon a terápiás területeken, amelyekre koncentrálnak.
Bizonyos betegségekre vagy terápiás területekre fókuszálnak, mely lehetővé teszi számukra, hogy folyamatosan megvalósítsák a működési szinergiákat, és a lehetőségek felmerülésekor határozottan kezeljék üzleti eszközportfóliójukat. A tanulmány rámutat arra is, hogy a sikeres vállalatok nagyobb valószínűséggel jól teljesítenek az ESG terén, valamint stabilabb és tapasztaltabb menedzsmentcsapatokkal rendelkeznek. A jól teljesítő gyógyszeripari vállalatok bizonyított végrehajtási képessége átüt az iparág általános hatékonysági tendenciáján, SG&A-kiadásaik észrevehetően kisebbek, mint a másik három kategória gyógyszeripari vállalatainak költségei, csupán 22 százalék, míg az alulteljesítő versenytársaknak 30 százalék.
A gyógyszeripari győzteseket meghatározó utolsó kulcsfontosságú jellemzőjét a méret és a pénzügyi helyzet alkotja. Ezen cégek bevételei nagyságrendekkel nagyobbak, mint például az alulteljesítő vállalatoké, tőkeszerkezetük szilárdabb az alacsonyabb adósságállománynak köszönhetően, és jelenlétük globálisabb (átlagosan 46 leányvállalattal rendelkeznek).
A teljes tanulmány letölthető innen.
Kapcsolódó cikkeink
Ismert termékcsaláddal bővíti portfólióját az Egis Gyógyszergyár Zrt
Az Egis Gyógyszergyár Zrt. bejelentette, hogy a Gazdasági Versenyhivatal hatósági…
Tovább olvasom >Mozgásban a gyógyszeripar: az EU-ban már minden harmadik új gyógyszer speciális hűtést igényel
Egyre több speciális hűtést igénylő gyógyszert állítanak elő. Ez köszönhető…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >