A Refill Coalitionnel csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a brit Aldi

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 10. 27. 09:02

Új kísérleti projektet indított a UK Refill Coalition a Solihullban található Aldi áruházzal az egyszer használatos csomagolásból származó műanyaghulladék elleni küzdelemre irányuló közös küldetésük részeként.

Forrás: Facebook/Unpackaged

Megoldásként egy olyan újrafelhasználható tárolóedényt fejlesztettek ki, amely a legfontosabb alapvető élelmiszerek (pl. gabonafélék és tészták) és háztartási termékek (pl. tisztítószerek és testápolási termékek) utántöltését teszi lehetővé, melyeket csomagolásmentesen a kiskereskedők is olcsóbban értékesíthetnek.

A Refill Coalition-t az Aldi UK, az Ocado Retail és a CHEP ellátásilánc-megoldásokkal foglalkozó vállalat alkotja, melyet 2020-ban a GoUnpackaged, az Egyesült Királyság vezető utántöltő-szakértője hívott életre.

Az üzleten belüli megoldásban az Aldi üzleteiben jelenleg megtalálható ömlesztettáru-adagolókat az utántöltő állomásokon elhelyezett újrafelhasználható edények váltják fel. A kísérlet sikerének függvényében a koalícióban részt vevő kiskereskedők további utántöltő állomásokat létesítenek üzleteikben és online.

A globális kezdeményezés szerint, ha az Egyesült Királyságban minden háztartás hetente csak egy utántöltést végezne, az évente több mint 1,4 milliárd darab egyszer használatos csomagolást iktatna ki.

Bár a szupermarketek már eddig is sokat tettek a műanyagcsomagolás mennyiségének csökkentése érdekében, a Greenpeace adatai szerint az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán évente legalább 56,5 milliárd darab egyszer használatos műanyag csomagolást értékesítenek.

Az Aldi a legújabb tagként az idei év elején kapcsolódott be a UK Refill Coalition egyszer használatos műanyagcsomagolások elleni küzdelméhez.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink