A Refill Coalitionnel csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a brit Aldi
Új kísérleti projektet indított a UK Refill Coalition a Solihullban található Aldi áruházzal az egyszer használatos csomagolásból származó műanyaghulladék elleni küzdelemre irányuló közös küldetésük részeként.

Forrás: Facebook/Unpackaged
Megoldásként egy olyan újrafelhasználható tárolóedényt fejlesztettek ki, amely a legfontosabb alapvető élelmiszerek (pl. gabonafélék és tészták) és háztartási termékek (pl. tisztítószerek és testápolási termékek) utántöltését teszi lehetővé, melyeket csomagolásmentesen a kiskereskedők is olcsóbban értékesíthetnek.
A Refill Coalition-t az Aldi UK, az Ocado Retail és a CHEP ellátásilánc-megoldásokkal foglalkozó vállalat alkotja, melyet 2020-ban a GoUnpackaged, az Egyesült Királyság vezető utántöltő-szakértője hívott életre.
Az üzleten belüli megoldásban az Aldi üzleteiben jelenleg megtalálható ömlesztettáru-adagolókat az utántöltő állomásokon elhelyezett újrafelhasználható edények váltják fel. A kísérlet sikerének függvényében a koalícióban részt vevő kiskereskedők további utántöltő állomásokat létesítenek üzleteikben és online.
A globális kezdeményezés szerint, ha az Egyesült Királyságban minden háztartás hetente csak egy utántöltést végezne, az évente több mint 1,4 milliárd darab egyszer használatos csomagolást iktatna ki.
Bár a szupermarketek már eddig is sokat tettek a műanyagcsomagolás mennyiségének csökkentése érdekében, a Greenpeace adatai szerint az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán évente legalább 56,5 milliárd darab egyszer használatos műanyag csomagolást értékesítenek.
Az Aldi a legújabb tagként az idei év elején kapcsolódott be a UK Refill Coalition egyszer használatos műanyagcsomagolások elleni küzdelméhez.
Kapcsolódó cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >