A Refill Coalitionnel csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a brit Aldi
Új kísérleti projektet indított a UK Refill Coalition a Solihullban található Aldi áruházzal az egyszer használatos csomagolásból származó műanyaghulladék elleni küzdelemre irányuló közös küldetésük részeként.
Megoldásként egy olyan újrafelhasználható tárolóedényt fejlesztettek ki, amely a legfontosabb alapvető élelmiszerek (pl. gabonafélék és tészták) és háztartási termékek (pl. tisztítószerek és testápolási termékek) utántöltését teszi lehetővé, melyeket csomagolásmentesen a kiskereskedők is olcsóbban értékesíthetnek.
A Refill Coalition-t az Aldi UK, az Ocado Retail és a CHEP ellátásilánc-megoldásokkal foglalkozó vállalat alkotja, melyet 2020-ban a GoUnpackaged, az Egyesült Királyság vezető utántöltő-szakértője hívott életre.
Az üzleten belüli megoldásban az Aldi üzleteiben jelenleg megtalálható ömlesztettáru-adagolókat az utántöltő állomásokon elhelyezett újrafelhasználható edények váltják fel. A kísérlet sikerének függvényében a koalícióban részt vevő kiskereskedők további utántöltő állomásokat létesítenek üzleteikben és online.
A globális kezdeményezés szerint, ha az Egyesült Királyságban minden háztartás hetente csak egy utántöltést végezne, az évente több mint 1,4 milliárd darab egyszer használatos csomagolást iktatna ki.
Bár a szupermarketek már eddig is sokat tettek a műanyagcsomagolás mennyiségének csökkentése érdekében, a Greenpeace adatai szerint az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán évente legalább 56,5 milliárd darab egyszer használatos műanyag csomagolást értékesítenek.
Az Aldi a legújabb tagként az idei év elején kapcsolódott be a UK Refill Coalition egyszer használatos műanyagcsomagolások elleni küzdelméhez.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >