A Refill Coalitionnel csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a brit Aldi
Új kísérleti projektet indított a UK Refill Coalition a Solihullban található Aldi áruházzal az egyszer használatos csomagolásból származó műanyaghulladék elleni küzdelemre irányuló közös küldetésük részeként.

Forrás: Facebook/Unpackaged
Megoldásként egy olyan újrafelhasználható tárolóedényt fejlesztettek ki, amely a legfontosabb alapvető élelmiszerek (pl. gabonafélék és tészták) és háztartási termékek (pl. tisztítószerek és testápolási termékek) utántöltését teszi lehetővé, melyeket csomagolásmentesen a kiskereskedők is olcsóbban értékesíthetnek.
A Refill Coalition-t az Aldi UK, az Ocado Retail és a CHEP ellátásilánc-megoldásokkal foglalkozó vállalat alkotja, melyet 2020-ban a GoUnpackaged, az Egyesült Királyság vezető utántöltő-szakértője hívott életre.
Az üzleten belüli megoldásban az Aldi üzleteiben jelenleg megtalálható ömlesztettáru-adagolókat az utántöltő állomásokon elhelyezett újrafelhasználható edények váltják fel. A kísérlet sikerének függvényében a koalícióban részt vevő kiskereskedők további utántöltő állomásokat létesítenek üzleteikben és online.
A globális kezdeményezés szerint, ha az Egyesült Királyságban minden háztartás hetente csak egy utántöltést végezne, az évente több mint 1,4 milliárd darab egyszer használatos csomagolást iktatna ki.
Bár a szupermarketek már eddig is sokat tettek a műanyagcsomagolás mennyiségének csökkentése érdekében, a Greenpeace adatai szerint az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán évente legalább 56,5 milliárd darab egyszer használatos műanyag csomagolást értékesítenek.
Az Aldi a legújabb tagként az idei év elején kapcsolódott be a UK Refill Coalition egyszer használatos műanyagcsomagolások elleni küzdelméhez.
Kapcsolódó cikkeink
Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >