A Refill Coalitionnel csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a brit Aldi
Új kísérleti projektet indított a UK Refill Coalition a Solihullban található Aldi áruházzal az egyszer használatos csomagolásból származó műanyaghulladék elleni küzdelemre irányuló közös küldetésük részeként.
Megoldásként egy olyan újrafelhasználható tárolóedényt fejlesztettek ki, amely a legfontosabb alapvető élelmiszerek (pl. gabonafélék és tészták) és háztartási termékek (pl. tisztítószerek és testápolási termékek) utántöltését teszi lehetővé, melyeket csomagolásmentesen a kiskereskedők is olcsóbban értékesíthetnek.
A Refill Coalition-t az Aldi UK, az Ocado Retail és a CHEP ellátásilánc-megoldásokkal foglalkozó vállalat alkotja, melyet 2020-ban a GoUnpackaged, az Egyesült Királyság vezető utántöltő-szakértője hívott életre.
Az üzleten belüli megoldásban az Aldi üzleteiben jelenleg megtalálható ömlesztettáru-adagolókat az utántöltő állomásokon elhelyezett újrafelhasználható edények váltják fel. A kísérlet sikerének függvényében a koalícióban részt vevő kiskereskedők további utántöltő állomásokat létesítenek üzleteikben és online.
A globális kezdeményezés szerint, ha az Egyesült Királyságban minden háztartás hetente csak egy utántöltést végezne, az évente több mint 1,4 milliárd darab egyszer használatos csomagolást iktatna ki.
Bár a szupermarketek már eddig is sokat tettek a műanyagcsomagolás mennyiségének csökkentése érdekében, a Greenpeace adatai szerint az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán évente legalább 56,5 milliárd darab egyszer használatos műanyag csomagolást értékesítenek.
Az Aldi a legújabb tagként az idei év elején kapcsolódott be a UK Refill Coalition egyszer használatos műanyagcsomagolások elleni küzdelméhez.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >55 millió fontból bővíti londoni üzlethálózatát az Aldi 2025-ben
Egy a fővárosi terjeszkedésre elkülönített 55 millió fontos beruházás keretében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >