A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év promóciója 2025” verseny, amelynek eredményei a témában tartott egész napos konferencián, a Promóciók napján láttak napvilágot, április 10-én.

Az Év promóciója díjátadót hagyományosan idén is egész napos szakmai program kísérte a Promóciók napján „Promóciós trendek és konkrét sikeres promóciós kampányok” címmel
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Az idei megmérettetésre 6 kategóriában érkeztek pályázatok a márkák gyártói, lebonyolító ügynökségek, illetve kereskedők részéről. A nevezések száma minden várakozást felülmúlt, ezért a kategóriák bontásra kerültek, így végül 8 kategóriában került sor a díjátadásra, illetve különdíjak is gazdára találtak. Az eredmények a 13 tagú szakmai zsűri értékelése, valamint a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálatok alapján születtek meg.
A megnyitóban Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője kitért az aktuális piaci helyzetből adódóan a promóciók hangsúlyos jelenlétére a kereskedelemben, és az idei megmérettetés tapasztalataira – köztük a konferencia címét is adó promóciós trendekre és konkrét sikeres promóciós kampányokra.

„A sikerrecept összetevőit a vásárlók maguk mondják el minden évben – mi
pedig a konferencián ismertetjük a jelenlévőkkel” – Hermann Zsuzsanna
A nyitó előadást Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője tartotta a hazai és nemzetközi promóciók trendjéről, amelyben az európai vásárlók óvatosságát és árérzékenységét emelte ki, hiszen 54%-uk meg sem vásárol egy terméket, amíg az nem kerül promócióba. A világ különböző piacairól számos nemzetközi példán keresztül mutatta be azokat a típuskampányokat, amelyek olyan új ötleteket vázoltak fel, amelyekkel a vásárlókat, fogyasztókat megérinthetik a márkák, még egy ilyen bizonytalan, polikrízis időszakban is (előadásáról részletesen lapunk 196–197. oldalán számolunk be).

A vásárlók több mint fele meg sem vesz egy terméket, ha nincs promócióban. Ilyen körülmények között kell tudnia egy márkáknak megérinteni a vásárlót” – Barna Tamás
A YouGov ügyvezető igazgatója, Turcsán Tünde bemutatta, hogy kik, hol, mikor, mennyit és miért vásároltak promóciókban a háztartások adatai alapján. Elemzésében részletesen kifejtette a vásárlói szokások változásait, a promóciók hatékonyságát összehasonlításban a különböző piacokon, és rámutatott, hogyan befolyásolja a fogyasztói döntéseket az aktuális gazdasági környezet (előadásáról részletesen lapunk 198–199. oldalán számolunk be).

„Nagyon nehéz bármi változást
mutatni 2023-ról 2024-re. A vásárlók ugyanúgy promóciókban vásárolnak,
és a legszükségesebbet veszik
meg” – Turcsán Tünde
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója ezután részletesen elemezte az összes, idén beérkezett 29 pályázatot a fókuszcsoportokban megkérdezett vásárlók elmondásai alapján. Így megtudhatták a jelenlévők a vásárlók pozitív és negatív kommentjeit, sőt, az általuk tett javaslatokat is az egyes promóciók továbbfejlesztési lehetőségeire (előadásáról részletesen lapunk 200–201. oldalán számolunk be).

„Élmény kell a vásárlóknak, és továbbra is igaz, hogy az azonnali nyeremények mindenkit vonzanak, de fődíjnak kevés az 1 millió forint” – Tolnai Gábor
Tolnai Gábor bemutatásait követően a kategóriák nyertesei és a különdíjasai prezentálták pályázataikat, benne elsőkézből promóciós ötleteiket, máshol el nem hangzott kulisszatitkaikat, a nyerő mechanizmusokat és az eredményeiket.
A konferencia szakmai előadásainak sorát az PwC e-kereskedelemért felelős menedzsere, Madar Norbert prezentációja zárta. Mondhatnánk, hogy felkerült az i-re a pont, hiszen ebben az előadásban átfogó képet kaptunk a hazai és nemzetközi online piacterek (mint a Temu, Shein) működéséről, hatékonyságáról, sikereiről (előadásáról részletesen lapunk 202–203. oldalán számolunk be).

„Noha lassul az e-kereskedelem
dinamikája, jönnek az újabb
szereplők. A TEMU sikere jelenleg lekörözhetetlen” – Madar Norbert
A díjátadót és a Promóciók napja eseményt Kutasi Judit moderálta.
A verseny támogatója: MagyarBrands, Superbrands
A verseny szakmai partnerei: POPAI Magyarország Egyesület, Trade Marketing Klub
A verseny kutatási partnere: Kantar Hoffmann
A verseny kiírója: Trade magazin

Az idei 17. Év promóciója versenyen 8 kategóriában kerültek kihirdetésre nyertesek, dobogósok, különdíjasok. A szakmai Zsűri és Partnereink nevében is gratulálunk!
_____________________________________
Élelmiszer promóciók kategória, ARANYÉREM:
Bonafarm/Pick Szeged Zrt. – Szurkoljunk együtt!
A PICK termékeivel a nyári sportélmények örök ízemlékké válhatnak. A PICK a magyar labdarúgó-válogatott hivatalos támogatójaként épített erre az üzenetre.

Díjátvevők balról jobbra: Király Krisztián business development manager, Bartos-Kovács Eszter trade marketing manager, Pető Zsuzsanna trade marketing asszisztens
A promóció figyelemfelkeltő, intenzív eladáshelyi támogatással zajlott, minden korosztály számára vonzó módon. Összecsomagolás, túltöltés és szurkolói dizájnnal is készültek termékek. Az országos kampány TV, citylight, online, social és PR-edukáció révén valósult meg, Schäfer András válogatott labdarúgóval együttműködésben. A kampány 12%-os növekedést hozott, 4,3 millió focicsomagolásos termék és 104 ezer szurkolói sál jutott a háztartásokba. Az elérés közel 4,5 millió fő volt. A PICK termékek széles körben elérhetők voltak az üzletekben.
Élelmiszer promóciók kategória, ARANYÉREM:
Rewart Creative & Digital Agency és Sole-Mizo Zrt. – MIZO – Nyerj és töltődj zenével!
A Mizo 2024 augusztusában országos nyereményjátékot indított fiatalos kommunikációval és erős eléréssel, hogy növelje az ízesített italainak eladását.

Díjátvevők balról jobbra: Mészáros Andrea trade marketing csoportvezető (Sole-Mizo); Szilicsány Nóra account director (Rewart); Morvay Zalán senior account manager (Rewart)
A kampány szlogenje a „Nyerj és töltődj zenével!” volt, az „Állj meg egy Mizo pillanatra” üzenet nyári adaptációja, és az on-pack megjelenéseken a Bagossy Brothers Company dalszövegrészletei szerepeltek. A vásárlók blokkal regisztrálva naponta zenei utalványokat és hetente AirPodsokat nyerhettek. A kampány TV-taggel, online és POS-megjelenésekkel zajlott, az aktivitás pedig 11%-os értékbeli növekedést, közel 9000 játékost és mintegy 20 000 feltöltött AP-kódot eredményezett.
Élelmiszer promóciók kategória, EZÜSTÉREM:
Univer Product Zrt. – Nyerj Pistával!
A „Nyerj Pistával!” országos promóció az Erős Pista márka rajongóit célozta meg egyedi hűségprogrammal és nyereményjátékkal. A kampány célja a fogyasztói lojalitás növelése, a vásárlások ösztönzése és az Univer márkaélményének erősítése volt.

Díjátvevő: Losonczy Tamás trade
marketing menedzser
A résztvevők pontokat gyűjthettek az Erős Pista termékek vásárlásával, amelyeket exkluzív ajándékokra válthattak be, és heti nyereményjátékokon is részt vehettek. A promóció ösztönözte a rendszeres vásárlást, hozzájárulva a gyorsabb készletforgáshoz és a folyamatos utánrendeléshez. A kampány minden csatornán aktív volt, szélesebb vásárlói réteget vonzva.
Élelmiszer promóciók kategória, BRONZÉREM:
Lindt & Sprüngli (CEE) s.r.o. magyarországi fióktelepe – Lindt LINDOR 75. születésnapi fogyasztói promóció
A LINDOR márka 75 éves fennállását ünnepelve izgalmas országos promóciót szervezett 2024. 10. 01. és 2024. 11. 17. között, ahol 20 db okosórát lehetett nyerni. A részvételhez LINDOR termék vásárlása és a blokk adatainak promóciós weboldalra való feltöltése volt szükséges. A kampányt 6 hetes TV- és YouTube-kampány, valamint META platformok támogatták. Az influencerek exkluzív születésnapi torta dobozt kaptak PR-csomagként.

Díjátvevők balról jobbra: Gráczer Adrienn junior trade marketing manager, Nagy Krisztina junior key account manager
A promóció eredményeként országos szinten 24%-kal nőtt a LINDOR forgalma. Az árkedvezményekkel és vonzó kihelyezésekkel növelték a fogyasztók motivációját a LINDOR termékek megvásárlására.
Élelmiszer promóciók kategória, TRADE MAGAZIN KÜLÖNDÍJ:
„MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. és KNK PR&Média Kommunikációs Ügynökség Kft. – A HAZAIBAN TÖBB VAN promóció
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 2024-ben indította el eddigi legsikeresebb 1 hónapos AP-kód feltöltős nyereményjátékát. A HAZAIBAN TÖBB VAN szlogen azt üzeni: hazai termékek vásárlásával mindannyian hozzájárulunk a munkahelyek megőrzéséhez és a magyar családok biztonságához. A résztvevők napi, heti és fődíjas nyereményekért, köztük egy új Suzuki Vitaráért játszhattak. A januári sikeres indulást követően augusztusban újraindították a promóciót, válaszul a fogyasztói visszajelzésekre és az elért népszerűségre.

Díjátvevők balról jobbra: Ujvári Eszter senior PR manager (KNK PR&Media); Beck Gabriella tanúsítási vezető (Magyar Termék)
A kutatások szerint a magyar vásárlók 74%-a tudatosan keresi a „Magyar Termék” védjegyes árukat, és 96%-uk fontosnak tartja a hazai áruk jelenlétét az üzletekben. Egy másik felmérés rámutatott arra is, hogy a vásárlók nem csupán racionális, hanem érzelmi alapon is kötődnek a magyar termékekhez, ez a bizalom és elkötelezettség a kampány egyik legfőbb mozgatórugója.
Alkoholmentes ital promóciók kategória, ARANYÉREM:
HELL ENERGY Magyarország Kft. – XIXO – SZURKOLJ VELÜNK!
A XIXO „Szurkolj velünk” promóció 2024. május 6. és július 14. között zajlott. A fogyasztóknak promóciós csomagolású XIXO terméket kellett vásárolniuk, majd a nyitófülben található kódot regisztrálniuk a weboldalon. A napi nyeremények sorsolása előre meghatározott időpontokban történt.

Díjátvevők balról jobbra: Gelencsér Dóra trade marketing
koordinátor, Sári Ditta trade marketing specialista,
Csoknyai Dóra senior trade marketing manager,
Danicska Alexandra trade marketing manager
A teljes időszak alatt összesen 5600 nyereményt sorsoltak ki, köztük XIXO kulacsot, focilabdát, tálca XIXO Cola terméket, szurkolói pólót, XIXO can párnát és sapkát. Hetente értékesebb ajándékok is gazdára találtak, mint például PlayStation 5, Samsung okos TV, XIAOMI roller, mini hűtő XIXO termékekkel, Decathlon-utalvány. A fődíj egy 10 millió forintos nyeremény volt. A kódfeltöltés utáni azonnali visszajelzés ösztönözte az ismételt részvételt, a promóció népszerűsége hozzájárult a márka piaci részesedésének jelentős növekedéséhez.
Alkoholmentes ital promóciók kategória, EZÜSTÉREM:
HELL ENERGY Magyarország Kft. – XIXO karácsonyi promóció
A XIXO karácsonyi kampány során a fogyasztók egy szénsavas üdítőital vásárlása után kaparós sorsjegyet kaptak, amely azonnali nyereményeket vagy fődíjsorsoláson való részvételt kínált. Az azonnali nyeremények különösen népszerűek voltak, mivel a vásárlók azonnal láthatták a vásárlásuk eredményét. A promóció hatékonyan ösztönözte a XIXO termékek választását, és a fogyasztók több terméket is vásároltak, hogy növeljék nyerési esélyeiket.

Díjátvevők balról jobbra: Sári Ditta trade marketing
specialista, Gelencsér Dóra trade marketing koordinátor,
Danicska Alexandra trade marketing manager,
Csoknyai Dóra senior trade marketing manager
A kampány egy hónapig tartott, és ez idő alatt közel 48 ezer ajándék talált gazdára, és jelentős növekedést eredményezett az eladási adatokban. A promóciónak két szintje volt, az azonnali nyeremények mellett a fődíjakért online is lehetett játszani – azok, akik nem nyertek a sorsjeggyel, a rajta található kód feltöltésével részt vehettek a sorsoláson.
Alkoholmentes ital promóciók kategória, EZÜSTÉREM és TMK KÜLÖNDÍJ:
POS Services Kft. & Peaktime Agency és Coca-Cola HBC Magyarország Kft. – KINLEY éves promóció
A Kinley 2024-es promóciójának célja az új Kinley Pink íz bevezetése és a márka láthatóságának biztosítása volt prémium, élményalapú megoldásokkal.

Díjátvevők balról jobbra: Zsolnai Regő business development manager, POS Services Kft., Rácz Bernadett portfolio development lead, Coca-Cola HBC Magyarország Kft
A kampány több pilléren nyugodott: egyedi shop-in-shop installáció az Auchan Maglód áruházban, valamint kóstoltatási kampány a Mammut és Árkád plázákban, ahol mixerek Kinley koktélokat készítettek. Az instore megjelenések exkluzív élményt nyújtottak, digitális installációkkal és fenntartható anyagokkal. A hostess promóció alkoholos és mentes Kinley koktélokkal valódi élményt adott. A kampány bolti forgalomnövekedést generált, és pozitív visszajelzéseket hozott, nőtt a Kinley ismertségi és kipróbálási aránya.
Alkoholos ital kategória, ARANYÉREM:
Heinemann Testvérek Kft. – Jim Beam: fedezd fel Kentuckyt
A Jim Beam promóció egy izgalmas nyereményjátékkal mozgósította a vásárlókat a termékek kipróbálására. A kampány minden értékesítési csatornát lefedett, így széles körű fogyasztói elérést biztosított. A részvétel egyszerű volt: elegendő volt feltölteni egy egyedi AP-kódot, vagy a HoReCa sorsjegyet helyben beváltani vagy online aktiválni. A fődíj egy teljes körűen megszervezett, luxusutazás volt a Jim Beam lepárlóba, de sokan örülhettek azonnali és heti nyereményeknek is, mint például JBL hangszórók, Xbox konzolok és egyéb vonzó ajándékoknak.

Díjátvevő: Kis Dániel
trade marketing
manager
A figyelemfelkeltő bolti és digitális megjelenések biztosították, hogy az ajánlat minden célcsoport számára vonzó legyen. A promóció végül nemcsak élményt adott, hanem erősítette a márkamegjelenést, és pozitív hatással volt a forgalomra a teljes kereskedelmi hálózatban.
Alkoholos ital promóciók kategória, EZÜSTÉREM és POPAI KÜLÖNDÍJ:
POS Services Kft. & Peaktime Agency és Törley Pezsgőpincészet Kft. – Törley ICE PINK promóció
Az Ice Pink promóció széles körű kommunikációval valósult meg, amely klasszikus marketingcsatornákat (TV, óriásplakát, online felületek, influencerek) és trade aktivitásokat egyaránt magába foglalt. A bolti jelenlétet kiemelt marketingeszközök támogatták: shop-in-shop megoldások, raklapdekorációk, padlómatricák, polczászlók, papír és plexi LED displayek, valamint hűtők biztosították a termék erős kiemelését az értékesítési pontokon.

Díjátvevők balról jobbra: Mata Zoltán key account & trade
marketing manager (Törley); Rusvay Katalin key account
manager (POS)
A promóció célja a deszezonalizáció megvalósítása, a láthatóság és az elérhetőség erősítése, az impulzusvásárlások ösztönzése, végső soron a forgalom növelése volt. A kampány HoReCa és rendezvénymegjelenésekre is épült, és a kitűzött célokat várakozáson felül teljesítette.
Alkoholos ital promóciók kategória, BRONZÉREM:
Törley Pezsgőpincészet Kft. és Nagoo+Eight és A4C Marketing Kft. és POS Services Kft. – Palackba zárt milliók!
A Törley pezsgőmárka egy átfogó nyereményjátékot indított, amelynek célja az eladások növelése és a márka láthatóságának erősítése volt. A promóció széles körű kommunikációval valósult meg, beleértve a klasszikus marketingcsatornákat és trade aktivitásokat. Ennek eredményeként a márka nemcsak az üzletekben, hanem a közterületi és médiamegjelenések révén is fokozott figyelmet kapott.

2025Díjátvevők balról jobbra: Vas Zoltán ügyvezető (A4C Marketing); Mata Zoltán key account & trade marketing manager (Törley Pezsgőpincészet); Rusvay Katalin key account
manager (POS Services)
A kampány fő vonzereje a fogyasztók számára az izgalom és a lehetőség volt arra, hogy egy palack pezsgő vásárlásával hetente, naponta, sőt akár óránként is pénznyereményt nyerjenek, illetve szerencsés esetben elvigyék az összegében a gamifikáció jegyében az idei évszámot is tartalmazó 1 002 025 Ft-os fődíjat. Ez növelte a vásárlók elköteleződését, ösztönözte az impulzusvásárlást, és várakozáson felüli, jelentős forgalomnövekedést eredményezett a pezsgőkategóriában. Az akció új vásárlókat is bevonzott, növelte a kategória láthatóságát, miközben a kereskedők bevételei is növekedtek.
HoReCa promóciók kategória, ARANYÉREM:
Domino Reklámügynökség Kft. és Heineken Hungária Zrt. – Töltsük együtt Turné 2024
2024 nyarán indult a Töltsük együtt Turné 2024 nyereményjáték, amely június 15. és augusztus 15. között zajlott 1000 HoReCa egységben. Két csapolt Soproni vásárlása után a fogyasztók nyereménykupont kaptak, amellyel azonnali ajándékokat nyerhettek, és szavazhattak kedvenc kocsmájukra a promóció weboldalán. Régiónként a három legtöbb szavazatot kapott egység Tankcsapda koncertet nyert.

Díjátvevők balról jobbra: Fazekas Tibor projektmenedzser és
stratéga (Domino Reklámügynökség), H. Magyar Emese OOH shopper marketing manager (Heineken)
A kampány különleges élményt és közösségformáló erőt kínált, ösztönözve a fogyasztókat az együttműködésre. A promóció többletfogyasztást és bevételnövekedést eredményezett a kereskedőknek. A kampányt videók, PPC, social és PR-támogatás, POS-elemek és események erősítették. Összesen több mint 24 000 szavazat érkezett.
HoReCa kategória, EZÜSTÉREM és CSR KÜLÖNDÍJ:
AnnaMax BTL Studio Kft. – A sorsukat formáló nőket ünnepli a Johnnie Walker!
A Johnnie Walker a Magyar Nemzeti Múzeum Magyar Menyasszony kiállításának főtámogatója volt, amely 2023 decemberében nyílt meg. A tárlat több száz nő történetét mutatta be, és a whiskymárka célja az volt, hogy inspiráló példaképekkel beszélgetést kezdeményezzen a nők szerepéről.

Díjátvevők balról jobbra: Illés Anett CEO,
Sváb Gréta event manager
A kiállításon a vendégek találkozhattak a Johnnie Walker egyedi installációjával, ahol Bold Step koktéllal ajándékozták meg őket. Az alma, fahéj és kardamom kombinációja mély érzelmeket és erőt sugallt. A kiállítás ideje alatt a koktél megkóstolható volt a múzeum környezetében található tíz híres bárban is.
A Johnnie Walker reméli, hogy a kiállításon bemutatott történetek eszközt adnak minden nő kezébe ahhoz, hogy saját sorsukat és környezetüket formálják.
Non-FMCG promóciók kategória, ARANYÉREM és FENNTARTHATÓSÁGI KÜLÖNDÍJ:
Mastercard Magyarország Kft. és Citydeals.hu és Mito Creative Zrt. és HD Communication Kft. – Mastercard GO GREENER – Fordíts a közlekedési szokásaidon!
A Mastercard 2024 szeptemberében indította el a GO GREENER kihívást, amelyhez több nagybank és szolgáltató is csatlakozott. A kampány célja a környezettudatos közlekedés népszerűsítése volt, amely során a résztvevők kerékpárral, tömegközlekedéssel vagy autómegosztással jártak munkába, a megtett zöld kilométereket pedig egy online platformon rögzítették. A legtöbb fenntartható távot teljesítők értékes nyereményeket nyertek, például éves bérletet, elektromos rollert vagy Citydeals ajándékutalványt.

Díjátvevők balról jobbra: Rácz Anna Flóra marketing manager (Mastercard Magyarország); Jenei Teodóra senior account manager (Mito Creative); Ináncsi Orsolya junior marketing
manager (Square One Media)
A kampány nemcsak a fenntarthatóságot támogatta, hanem közösséget is épített, és több mint 242 ezer zöld kilométert eredményezett, miközben a résztvevő márkák elköteleződését is erősítette.
HoReCa promóciók kategória, EZÜSTÉREM:
Dreher Sörgyárak Zrt. – Szurkolj a Dreherrel és nyerj! HoReCa országos fogyasztói promóció
A „Szurkolj a Dreherrel és nyerj!” promóció a 2024 nyarán történt sportesemények támogatására fókuszált, célja a közös szurkolás élményének erősítése volt. A részvételhez a fogyasztóknak legalább 1 korsó csapolt sört kellett vásárolniuk Dreher Sörgyárak által forgalmazott bármely csapolt termékből, majd a blokkot a Screvo applikációba feltöltve nyereményekért játszhattak.

Díjátvevők balról jobbra: Kulhavi Nikoletta Márta trade marketing specialist, Bartyik Réka trade marketing koordinátor
A promóció innovatív volt, mivel a HoReCa specifikus országos promóciót digitalizálták, hozzájárulva a tradicionális értékesítési csatorna modernizálásához. A vendéglátóegységek atmoszféráját POS-anyagokkal támogatták, erősítve a szurkolói hangulatot. A promócióban 4000 vendéglátóegység vett részt, és a fogyasztók értékes nyereményeket nyerhettek.
A kampány során +6% volumennövekedést értek el bázishoz képest csapolt termékeiket tekintve.
Kereskedelmi – nyereményjáték promóciók kategória, ARANYÉREM:
Szerencsejáték Zrt. és Lounge Group – Lakás nyereményjáték
A Szerencsejáték Zrt. a Játékoskártya hűségprogramját 2023 őszétől egy nagyszabású nyereményjátékkal népszerűsítette, melyet egy több hónapos, 360 fokos marketingkampány kísért. A promóció célja a potenciális vásárlók elérése és a Játékoskártya-regisztráció, valamint a használat ösztönzése volt. A nyereményjáték keretében 50 év után újra lakásnyereményt nyerhettek a Szerencsejáték Zrt. játékosai. Az elmúlt évtizedek legnagyobb értékű tárgynyereményét 2024 márciusában sorsolták ki.

Díjátvevő: Bodrogi Sándor
promotion management
team leader (Szerencsejáték)
Az érdeklődés nagy volt, hiszen akár már 1000 Ft összegű vásárlással megnyerhette álmai otthonát egy szerencsés játékos, illetve akár már 200 Ft értékű szerencsejáték termék vásárlásával esélyt kaptak a játékosok a heti pénznyeremények megszerzésére. A promóció során közel 400 ezer Játékoskártya-regisztráció történt, és a regisztrált játékosok 80%-a hozzájárult a marketingmegkereshetőséghez. A nyereményjáték több mint 4800 értékesítőhelyen volt elérhető, a mintegy félévig tartó akció széles körű média- és marketingtámogatást kapott. A promóciót lezáró sorsolásig több mint 1,4 millióra nőtt a Játékoskártyával rendelkező játékosok száma, és 12,5%-os árbevétel-túlteljesítés valósult meg.
Kereskedelmi – nyereményjáték promóciók kategória, EZÜSTÉREM:
Lidl Magyarország Bt. – 20 éve együtt minden nap! Nyereményjáték
A Lidl 2024. szeptember 5. és október 2. között ünnepelte hazai jelenlétének 20. évfordulóját a „20 éve együtt minden nap!” nyereményjátékkal. A promóció során minden vásárlás után kaparós sorsjegyet kaptak a vásárlók, melyek azonnali nyereményeket és további nyerési lehetőségeket kínáltak.

Díjátvevő: Tőzsér Judit kommunikációs vezető
Az azonnali nyeremények között élelmiszerek, napi nyeremények között non-food termékek szerepeltek, míg heti nyereményként 2 000 000 Ft értékű Lidl Kártyák, fődíjként pedig egy 40 000 000 Ft értékű Lidl Kártya volt. A sorsjegyek kódjait vagy weboldalon keresztül vagy SMS-ben lehetett beküldeni. A kampány sikerét a folyamatos nyertes lista és a transzparens lebonyolítás biztosította. Az akció eredményeként közel 3 millió sorsjegyet váltottak be, és a vásárlók száma több mint 4%-kal nőtt.
Kereskedelmi – nyereményjáték promóciók kategória, BRONZÉREM:
Rewart Creative & Digital Agency és Penny-Market Kft. és Mastercard Magyarország Kft. – A legszebb öröm a GÓÓÓÓÓÓLÖRÖM
A PENNY és Mastercard közös kampányának fő kihívása volt, hogy megtalálják azt az insightot, amely megszólítja a PENNY meglévő célcsoportját, miközben a Labdarúgó Európa Bajnokság kapcsán a fiatalok és sportbarátok felé is kiszélesíti azt. A kampány célja a vásárlás- és kártyahasználat ösztönzése volt, különös figyelmet fordítva a YourPass mobiltárca alkalmazás integrálására és népszerűsítésére.

Díjátvevők balról jobbra: Jeszenszky Gábor senior account manager; Tóth Stella account manager; Kiss Helga group account director (Rewart Creative & Digital Agency)
A promóció során a fogyasztók vásárlási adataik feltöltésével szurkolói nyereménycsomagokat és VIP szurkolói zóna belépőket nyerhettek. A kampányt hostess roadshow, podcastadások és szurkolói zónák segítették, míg a POD-módszer csökkentette a költségeket és minimalizálta a hulladékot. A promóció eredményeként több mint 14 ezer regisztrált felhasználó és több mint 25 ezer kódfeltöltés történt.
Kereskedelmi – nyereményjáték promóciók kategória, BRONZÉREM:
Lidl Magyarország Bt. – Lidl 20. születésnap – Születésnapi Pontgyűjtő
A Lidl 2024-ben ünnepelte hazai jelenlétének 20. évfordulóját egy nagyszabású Lidl Plus-os pontgyűjtő nyereményjátékkal, amely október 3. és november 10. között zajlott. A vásárlók minden 2000 Ft értékű vásárlás után 1 pontot kaptak a Lidl Plus applikációban, és ha összegyűjtöttek 10 pontot, nevezhettek a sorsolásra. A fődíj egy BMW 320D XDrive Limousine, emellett 20 db iPhone 15 és 200 db BOSCH konyhai robotgép is kisorsolásra került. A nyertesek nevét folyamatosan közzétették a weboldalon, a fődíjat ünnepélyes átadón hirdették ki.

Díjátvevő: Repka Eszter
marketing vezető
A promóció minden vásárlás során növelte a nyerési esélyeket, különösen előnyben részesítve a rendszeres vásárlókat. Az akció nemcsak rövid távú forgalomnövekedést hozott, hanem hosszú távon erősítette a vásárlói lojalitást is.
Kereskedelmi – élmény fókuszú promóciók kategória, ARANYÉREM:
Molino Reklámügynökség Kft. és dm Kft. – dm Szűrőbusz
A dm Szűrőbusz indulása mérföldkő volt a társadalmi felelősségvállalás és az egészségtudatos életmód népszerűsítése terén. A figyelemre méltó kezdeményezést a Molino Kft. valósította meg, a dm vezetésével és a TritonLife Magánkórház szakmai támogatásával. A dm által életre hívott szűrőbusz országjáró körútja során az egyes állomásokon bárki számára elérhetővé váltak az ingyenes egészségügyi vizsgálatok – többek között dermatoszkópos bőrvizsgálat, vércukor- és vérnyomásmérés, valamint általános állapotfelmérés –, közérthető módon és barátságos környezetben.

Díjátvevők balról jobbra: Gál-Strausz Bernadett marketing munkatárs (dm); Hegedüs-Heincz Eszter promóció és event divízióvezető (Molino)
A program a dm márkaértékeinek hiteles megjelenítését szolgálta: növelte a vásárlói bizalmat, erősítette a márkahűséget, és új közönséget is megszólított. A dm koncepcióalkotó szerepvállalása, a TritonLife orvosszakmai tapasztalata és a Molino Kft. kivitelezői szakértelme együttesen biztosították a kampány magas színvonalú megvalósítását. Az eredmény egy olyan komplex aktivitás lett, amely nemcsak edukált és segített, hanem versenyelőnyt is teremtett a dm számára a hazai piacon.
Kereskedelmi – élmény fókuszú promóciók kategória, EZÜSTÉREM és TRADE MAGAZIN KÜLÖNDÍJ:
AUCHAN MAGYARORSZÁG Kft. – Auchan Aukció
Az Auchan 2023 végén indította el innovatív kereskedelmi aktivitásait, hogy különleges vásárlási élményeket kínáljon törzsvásárlóinak. 2024. augusztus 31-én rendezték meg első alkalommal az Auchan Aukciót, ahol a Bizalomkártyás vásárlók 45 nagy értékű termékre licitálhattak. A novemberi aukció még nagyobb sikerrel zajlott, hiszen összesen 950 termék került árverésre, amelyek kikiáltási ára a bolti ár mindössze 25%-a volt. Az aukció lehetőséget biztosított értékes műszaki és háztartási cikkek vásárlására kedvező áron, izgalmas licitálási élménnyel egybekötve.

Díjátvevő: Benczédy István árpolitikáért és árképzésért felelős igazgató (Auchan Magyarország)
Az esemény gyors és kényelmes ügyintézést biztosított, és jelentős forgalmat generált, miközben új vásárlókat vonzott. Az aukció egyedisége az Auchant versenyelőnyhöz juttatta, és növelte a vásárlói lojalitást.
Digitális promóciók kategória, ARANYÉREM:
Rossmann Magyarország Kft. – Rossmann Adventi Kalendárium
A Rossmann Adventi Kalendárium célja a vásárlói aktivitás növelése és az ügyfélhűség erősítése volt. 2024. december 1. és 24. között a felhasználók naponta kinyithattak egy virtuális ablakot, amelyben exkluzív kuponokat találtak, beválthatók az üzletekben, online vagy partnercégeknél.

Díjátvevő: Tóth István product manager (Rossmann Magyarország)
Aki mindegyik ablakot megnyitotta, részt vehetett a fődíj sorsolásán is. A játékos, interaktív élmény napi szintű izgalmat, megtakarítást és kényelmes digitális hozzáférést kínált, miközben növelte a márkahűséget, a forgalmat és új ügyfeleket is bevonzott.
Kereskedelmi – élmény fókuszú promóciók kategória, BRONZÉREM:
METRO Kereskedelmi Kft. – METRO 30 éves születésnapi kampány
A METRO 2024 végén B2B fókuszú integrált kampányt indított 30. magyarországi évfordulója alkalmából, „METRO 30 éve összeköt” szlogennel. A csúcspont a budapesti Millenárison október 24-én tartott születésnapi rendezvény volt, 750 fő részvételével.
A kampány célja a lojalitás megerősítése, az üzleti kapcsolatok elmélyítése és az eladások ösztönzése volt. Októbertől több hónapos promóció zajlott egyedi ajánlatokkal, kedvezményekkel és kóstoltatásokkal. Az esemény lehetőséget adott a személyes kapcsolódásra is. A kampány erősítette a METRO márkaképet, extra forgalmat generált, miközben a „Többet olcsóbban” ármechanizmus is megmaradt. A kommunikáció 360 fokos volt, TV, rádió, online és saját felületeken.
Digitális promóciók kategória, ARANYÉREM:
Lidl Magyarország Bt. – Második TikTok témahét
A Lidl 2024-ben kétszer is megrendezte a TikTok hetet, melynek célja az volt, hogy a közösségi médiában népszerű, fiatalok körében felkapott termékeket – például a Pringles Passport chipset vagy a Buldak ráment – országosan is elérhetővé tegye. A promóció egyszerre szólította meg az online térben aktív generációt és fiatalította a márkaképet.

Díjátvevők balról jobbra: Tőzsér Judit kommunikációs vezető, Repka Eszter marketingvezető
A kampány nemcsak izgalmas vásárlási élményt nyújtott, de lehetőséget teremtett arra is, hogy új célcsoportokat vonzzon be a boltokba, akik a trendi termékek mellett más Lidl szortimenteket is kipróbáltak. A TikTok közösség aktivitása, a felhasználók által generált tartalmak, valamint a bolti és online kommunikáció jelentősen növelte az akció láthatóságát és népszerűségét.
Digitális promóciók kategória, EZÜSTÉREM:
Screvo App Kft. – Színre lép Polip… és hoz egy játékot
A Mizse országos nyereményjátéka nemcsak a vásárlásösztönzést, hanem három új íz kiemelését is célul tűzte ki. A kampány két szinten zajlott: már egy vásárlással garantált nyereményhez juthattak a játékosok, míg három vásárlás után a nagyértékű díjakért is versenyezhettek. A különleges víz alatti játékvilág és a gamifikált élmény erősítette a márkaidentitást.

Díjátvevők balról jobbra: Tóth Péter alapító, ügyvezető és Pataki Máté alapító, COO (Screvo App)
A promóció során több mint 28 ezer blokkot töltöttek fel, a résztvevők átlagosan tízszer játszottak, ami ötszörös aktivitásnövekedést jelentett korábbi kampányhoz képest. A 135 ezres influencerelérés és az 5 milliós online hirdetési megjelenés jelentősen növelte a láthatóságot és az újravásárlási hajlandóságot.
Digitális promóciók kategória: BRONZÉREM:
Screvo App Kft. és Bunge Zrt. – Eleplant – A legfinomabb válasz! & Fedezd fel az Eleplantot és nyerj!
A Bunge Zrt. új Eleplant termékének bevezetését kétszakaszos nyereményjátékkal támogatta a Screvo App segítségével.

Díjátvevők balról jobbra: Tóth Péter alapító, ügyvezető (Screvo App); Barta Szabina trade marketing manager és Vankay Viola brand manager B2C (Bunge), Pataki Máté alapító, COO (Screvo App)
Az első fázisban a játékosok napi kérdésekre válaszolva ismerkedtek meg a márkával, gamifikált formában, vásárlási kötelezettség nélkül. A második szakaszban már a vásárlás volt a belépő, ahol nagyobb nyeremények várták az aktív résztvevőket. A kampány hatékonyan ösztönözte a kipróbálást, edukálta a fogyasztókat, miközben értékes visszajelzéseket is gyűjtött. A két fázis több mint 10 ezer egyedi felhasználót mozgatott meg, és közel 90 ezer játékot generált, emellett a remarketing kampány kiemelkedő vásárlásösztönzési eredményeket hozott.
Kapcsolódó cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >