A prémium kávék piacán hűségesek a vásárlók – Így látja a kávépiacot a Costa Coffee
A kávé roppant népszerű fogyasztási cikk a hazai piacon: Magyarországon az éves kávéfogyasztás 2022-ben több mint 19 ezer tonnára tehető, ami értékben 67 milliárd forintot jelent. A Coca-Cola HBC Magyarország tapasztalatai azt mutatják, hogy a kávé kategória a tavalyi évben jól teljesített, azonban idén, elsősorban a kávépiacon tapasztalható áremelkedések következtében a kategória növekedése lelassult, átmenetileg megakadni látszik a kávépiac prémiumizációja. Ugyanakkor a prémium kávé szegmens fogyasztóközönsége számára az olyan tényezők, mint a minőség, az eredet, a kávézáshoz kapcsolódó élmények és a fenntarthatóság továbbra is komoly megtartó erővel bírnak.
Kitartunk a minőség mellett
A minőségi kávé iránti kereslet továbbra is jelentős, ezt a Costa Coffee-t forgalmazó Coca-Cola HBC Magyarország eredményei is igazolják. 2022 július végével a Costa Coffee 2,3% részesedéssel rendelkezett a prémium kávék piaci szegmensében, ami 5,5%-os piacrészt jelent Nespresso kompatibilis kapszuláink esetében, a szemes kávé kategóriában 3,4%, az őrölt kategóriában pedig 0,9%-os a márka részesedése.
Funkcionalitástól az élvezet felé
A Coca-Cola HBC Magyarország rendszeresen készít felméréseket a GKID-vel közösen a hazai kávékedvelők fogyasztási szokásairól. Az eredmények alapján az élménykávézás egyre nagyobb figyelmet kap a funkcionális kávézással szemben. A válaszadók 60%-a mindig szán időt a kávézásra, hiszen ez a tevékenység jelent egy kizökkenést, örömöt a napi feladatokból, vagy épp egyfajta énidőt, amit valóban magukra fordíthatnak.
Csakis fenntarthatóan
A Coca-Cola HBC Magyarország életében a fenntartható működés ugyanúgy része a sikeres üzletvitelnek, mint a kiváló minőségű termékek és szolgáltatások nyújtása. A vállalat a kávé kategóriában is nagy hangsúlyt fektet a természeti környezet védelmére és a kávétermelő közösségek életminőségének javítására, ezért a Costa Coffee kizárólag olyan kávébabot vásárol, amely az Esőerdő Szövetség által tanúsított forrásból származik.
Minden korty öröm
A Coca-Cola HBC Magyarország nagy hangsúlyt fektet a márkaépítésre a kávé kategóriában. A Costa Coffee kozmopolita, modern, fiatalos világának küldetése, hogy inspirálja a világot a kiváló kávé szeretetére. Ugyanakkor a márka szakít bizonyos hagyományokkal is: a gőzölgő kávé látványa helyett inkább frappáns, fiatalos arculattal jelenik meg, valamint az élet annyi terén uralkodó maximalizmus helyett a hibázás lehetőségére, a tökéletlenség elfogadására tanít.
A Costa Coffee őszi fogyasztói promóciójában az emlékezetes, talán nem tökéletes pillanatokra hívja fel a figyelmet. A cél, hogy a negatív élethelyzetekben is meglássuk a jót, a pozitívat. Ehhez az üzenethez vásárlói nyereményjáték is indult, hogy minél többen szerezhessenek emlékezetes Costa Coffee pillanatokat. A márka karácsonyi kampányának is hasonló a fókusza, hiszen egy igen nehéz év áll mögöttünk és talán még nehezebb előttünk: karácsonykor lazítsunk, kapcsoljunk ki, élvezzük az együttlétet – és ne idegeskedjünk, ha kicsit odaég a mézeskalács, ha nem igazán szép az új, most kapott pulóver, hiszen így lesznek igazán emlékezetesek az ünnepi pillanatok is.
Újdonságok a Costa Coffee kínálatában
Idén két új termékkel bővül a Costa Coffee választéka: a nyáron bevezetett Caffe Crema sötét pörkölésű kávé, Latin-Amerikából származó Arabica és Ázsiában begyűjtött Robusta keveréke. A pörkölési módszernek köszönhetően ízében a gazdag, sötét csokoládé kellemes jegyei jelentkeznek a krémes karamell, a pörkölt mandula és a pikáns narancs jegyeivel.
Novemberben, az ünnepi időszak közeledtével a márka egy új espressót is bevezet. A Costa Coffee Honduran Roast kapszuláiban a narancs és csokoládé ízprofil virágos aromákkal egészül ki. A Medium dark pörkölésű kávé gondosan válogatott 100% Arabica kávészemek felhasználásával készül. Az új termék része a Costa Coffee single origin kínálatának, így a már eddig is elérhető Colombian Roast mellett mostantól a Honduran Roast terméket is megkóstolhatják a single origin kávék rajongói – ennek lényege, hogy a felhasznált kávészemek egyetlen termőterületről származnak, magukban hordozva az adott területre jellemző ízjegyeket és aromákat.
Kapcsolódó cikkeink
Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik a fenntarthatósági célok mentén
A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >