A posta logisztikai hálózata felkészült arra, hogy az egyre intenzívebb e-kereskedelemi csomagforgalmat is kezelni tudja
A Magyar Posta a csomagkézbesítés növekedésre számít a 2024. március 28-tól hatályos kormányrendelet alapján, amely előírja, hogy minden webáruház üzemeltetőnek biztosítania kell az egyetemes postai szolgáltatóval történő szállítási módot is.
A Magyar Posta webshopokat és társaságukat érintő változásról kiadott korábbi tájékoztatójában kiemelte, a kormányrendelet továbbra is lehetővé teszi, hogy a fogyasztó szabadon válasszon futárszolgálatot, tehát nem biztosít kizárólagosságot a Magyar Postának, azaz nem csorbul a webshopok szerződéskötési szabadsága, bármely futárszolgálattal megállapodhatnak az együttműködésről.
A Magyar Posta az MTI érdeklődésére közölte, hogy logisztikai üzletága, az MPL szegmensében stabilan a második legnagyobb piaci szereplő Magyarországon, a belföldön kézbesített online kereskedelmi küldemények volumene alapján 2023-ban és 2022-ben is a második helyet foglalta el a csomagpiacon.
Kiemelték, a társaságnál évről évre dinamikusan nő a belföldi csomagszolgáltatás, jelentős növekedést értek el a koronavírus-járvány időszakában, bár azt követően a tendencia kissé visszaesett, 2023-ban ismét 10 százalék felett bővült a kezelt csomagok száma.
A társaság a kormányrendelet kapcsán dinamikusan, de akár hirtelen megugró extra terhelésre is számít. A posta logisztikai hálózata felkészült arra, hogy az egyre intenzívebb e-kereskedelemi csomagforgalmat is kezelni tudja, ennek érdekében fejlesztik, automatizálják és digitalizálják folyamataikat, szolgáltatásaikat – írták.
Tavaly év végére 550-re emelték csomagautomatáik számát, ami 41 ezer rekeszt jelen, az idén további 100 csomagautomatával bővítik a hálózatot. Célzottan oda telepítik az automatáikat, ahol az az ügyfeleknek a legpraktikusabb, például bevásárlóközpontokba, tömegközlekedési csomópontokra, benzinkutakhoz, pénzintézetek közelébe – közölte a Magyar Posta.
Hozzátették, emellett országszerte mintegy 2200 postán, és 253 ponton – Mol benzinkutakon, Coop üzletekben és Média Markt áruházakban – is lehetővé tették a küldemények átvételét.
Felvették a kapcsolatot a legnagyobb webshopmotor-fejlesztőkkel, hogy a postai, kézbesítési szolgáltatáslehetőségét határidőre elérhetővé tegyék rendszereikben a jogszabály alapján – közölte a Magyar Posta Zrt. az MTI érdeklődésére.
Kapcsolódó cikkeink
Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >Humanoid robotokat használ a jövő évtől a Tesla
Saját gyártmányú humanoid robotokat használ majd a jövő évtől az…
Tovább olvasom >ENSZ: Sehol sem olyan elterjedt az e-kereskedelem mint Hollandiában
Az Egyesült Nemzetek Kereskedelmi és Fejlesztési Bizottságának (UNCTAD) új jelentése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >