A posta logisztikai hálózata felkészült arra, hogy az egyre intenzívebb e-kereskedelemi csomagforgalmat is kezelni tudja
A Magyar Posta a csomagkézbesítés növekedésre számít a 2024. március 28-tól hatályos kormányrendelet alapján, amely előírja, hogy minden webáruház üzemeltetőnek biztosítania kell az egyetemes postai szolgáltatóval történő szállítási módot is.
A Magyar Posta webshopokat és társaságukat érintő változásról kiadott korábbi tájékoztatójában kiemelte, a kormányrendelet továbbra is lehetővé teszi, hogy a fogyasztó szabadon válasszon futárszolgálatot, tehát nem biztosít kizárólagosságot a Magyar Postának, azaz nem csorbul a webshopok szerződéskötési szabadsága, bármely futárszolgálattal megállapodhatnak az együttműködésről.
A Magyar Posta az MTI érdeklődésére közölte, hogy logisztikai üzletága, az MPL szegmensében stabilan a második legnagyobb piaci szereplő Magyarországon, a belföldön kézbesített online kereskedelmi küldemények volumene alapján 2023-ban és 2022-ben is a második helyet foglalta el a csomagpiacon.
Kiemelték, a társaságnál évről évre dinamikusan nő a belföldi csomagszolgáltatás, jelentős növekedést értek el a koronavírus-járvány időszakában, bár azt követően a tendencia kissé visszaesett, 2023-ban ismét 10 százalék felett bővült a kezelt csomagok száma.
A társaság a kormányrendelet kapcsán dinamikusan, de akár hirtelen megugró extra terhelésre is számít. A posta logisztikai hálózata felkészült arra, hogy az egyre intenzívebb e-kereskedelemi csomagforgalmat is kezelni tudja, ennek érdekében fejlesztik, automatizálják és digitalizálják folyamataikat, szolgáltatásaikat – írták.
Tavaly év végére 550-re emelték csomagautomatáik számát, ami 41 ezer rekeszt jelen, az idén további 100 csomagautomatával bővítik a hálózatot. Célzottan oda telepítik az automatáikat, ahol az az ügyfeleknek a legpraktikusabb, például bevásárlóközpontokba, tömegközlekedési csomópontokra, benzinkutakhoz, pénzintézetek közelébe – közölte a Magyar Posta.
Hozzátették, emellett országszerte mintegy 2200 postán, és 253 ponton – Mol benzinkutakon, Coop üzletekben és Média Markt áruházakban – is lehetővé tették a küldemények átvételét.
Felvették a kapcsolatot a legnagyobb webshopmotor-fejlesztőkkel, hogy a postai, kézbesítési szolgáltatáslehetőségét határidőre elérhetővé tegyék rendszereikben a jogszabály alapján – közölte a Magyar Posta Zrt. az MTI érdeklődésére.
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >Royal Mail-lel együttműködve csomagautomatákkal bővíti szolgáltatásait a brit Co-op
A Co-op az első brit kényelmi üzletlánc, amely új csomagautomata-hálózat…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >