A posta logisztikai hálózata felkészült arra, hogy az egyre intenzívebb e-kereskedelemi csomagforgalmat is kezelni tudja
A Magyar Posta a csomagkézbesítés növekedésre számít a 2024. március 28-tól hatályos kormányrendelet alapján, amely előírja, hogy minden webáruház üzemeltetőnek biztosítania kell az egyetemes postai szolgáltatóval történő szállítási módot is.
A Magyar Posta webshopokat és társaságukat érintő változásról kiadott korábbi tájékoztatójában kiemelte, a kormányrendelet továbbra is lehetővé teszi, hogy a fogyasztó szabadon válasszon futárszolgálatot, tehát nem biztosít kizárólagosságot a Magyar Postának, azaz nem csorbul a webshopok szerződéskötési szabadsága, bármely futárszolgálattal megállapodhatnak az együttműködésről.
A Magyar Posta az MTI érdeklődésére közölte, hogy logisztikai üzletága, az MPL szegmensében stabilan a második legnagyobb piaci szereplő Magyarországon, a belföldön kézbesített online kereskedelmi küldemények volumene alapján 2023-ban és 2022-ben is a második helyet foglalta el a csomagpiacon.
Kiemelték, a társaságnál évről évre dinamikusan nő a belföldi csomagszolgáltatás, jelentős növekedést értek el a koronavírus-járvány időszakában, bár azt követően a tendencia kissé visszaesett, 2023-ban ismét 10 százalék felett bővült a kezelt csomagok száma.
A társaság a kormányrendelet kapcsán dinamikusan, de akár hirtelen megugró extra terhelésre is számít. A posta logisztikai hálózata felkészült arra, hogy az egyre intenzívebb e-kereskedelemi csomagforgalmat is kezelni tudja, ennek érdekében fejlesztik, automatizálják és digitalizálják folyamataikat, szolgáltatásaikat – írták.
Tavaly év végére 550-re emelték csomagautomatáik számát, ami 41 ezer rekeszt jelen, az idén további 100 csomagautomatával bővítik a hálózatot. Célzottan oda telepítik az automatáikat, ahol az az ügyfeleknek a legpraktikusabb, például bevásárlóközpontokba, tömegközlekedési csomópontokra, benzinkutakhoz, pénzintézetek közelébe – közölte a Magyar Posta.
Hozzátették, emellett országszerte mintegy 2200 postán, és 253 ponton – Mol benzinkutakon, Coop üzletekben és Média Markt áruházakban – is lehetővé tették a küldemények átvételét.
Felvették a kapcsolatot a legnagyobb webshopmotor-fejlesztőkkel, hogy a postai, kézbesítési szolgáltatáslehetőségét határidőre elérhetővé tegyék rendszereikben a jogszabály alapján – közölte a Magyar Posta Zrt. az MTI érdeklődésére.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint szállítmányozás – A logisztika határai és lehetőségei a Magyar Szállítmányozók Napján
„Meg kell érteni a jelent, és gondolkodni kell a jövőről.”…
Tovább olvasom >Panelbeszélgetés a telephelyszínválasztás stratégiai szerepéről az Ipar Napjai keretében
Május 15-én, csütörtökön 10:00 órától kerül sor a II. HAD…
Tovább olvasom >A DSV befejezte a Schenker felvásárlását: a DSV lett a világ legnagyobb logisztikai szereplője
Miután teljesültek a mintegy 106,7 milliárd dán korona (hozzávetőleg 14,3…
Tovább olvasom >További cikkeink
A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >