A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is a fizikai üzletek népszerűbbek: 97% inkább ezt a csatornát választja – derül ki az In-Store Media és a Nielsen friss kutatásából.
A tanulmány szerint mind az online, mind a bolti költések növekedtek, mivel a fogyasztók egyre inkább ár-érték arány alapján döntenek. A hipermarketek és szupermarketek maradtak az élelmiszervásárlás legkedveltebb helyszínei, az előbbiek által elért vásárlók aránya 1,6%-kal, míg az utóbbiaknál az egy vásárlásra jutó átlagos költés 1,1%-kal növekedett.
A nagykereskedők ugyanakkor enyhe visszaesést tapasztaltak, az elérés 0,8%-kal, míg az összesített forgalom 0,5%-kal csökkent.
Az online vásárlók számára a promóciók (12%) és az alacsony szállítási költségek (11%) a legfontosabb szempontok, míg a fizikai boltok látogatói a minőséget és az árakat (22%), valamint a kényelmes elhelyezkedést (15%) értékelik leginkább.
Fogyasztói trendek
A fogyasztói költések mind online, mind a fizikai boltokban növekedtek, elsősorban a gyakoribb vásárlásoknak köszönhetően. Az online vásárlások értéke átlagosan 51 euró volt, míg az offline vásárlások értékben 22 euróra rúgtak.
A fogyasztók erős márkahűséget mutattak a kávé (43%), az állateledel (39%) és a sör (35%) iránt, míg a snackek (11%), a bioélelmiszerek (9%) és a készételek (7%) esetében az árérzékenység dominált. A promóciók a vásárlói döntést a kávé (28%) és a sör (26%) esetében kevésbé befolyásolták.
A saját márkás termékek jelentős részesedést értek el a higiéniai és tisztítószerek (92%), valamint a készételek (91%) piacán, megbízható alternatívaként szolgálva.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek januárban
2025 januárjában az ipari termelői árak átlagosan 9,1 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >Lóga Máté: az elrugaszkodás éve lehet 2025
A kiskereskedelmi forgalom dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az elmúlt…
Tovább olvasom >