A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is a fizikai üzletek népszerűbbek: 97% inkább ezt a csatornát választja – derül ki az In-Store Media és a Nielsen friss kutatásából.
A tanulmány szerint mind az online, mind a bolti költések növekedtek, mivel a fogyasztók egyre inkább ár-érték arány alapján döntenek. A hipermarketek és szupermarketek maradtak az élelmiszervásárlás legkedveltebb helyszínei, az előbbiek által elért vásárlók aránya 1,6%-kal, míg az utóbbiaknál az egy vásárlásra jutó átlagos költés 1,1%-kal növekedett.
A nagykereskedők ugyanakkor enyhe visszaesést tapasztaltak, az elérés 0,8%-kal, míg az összesített forgalom 0,5%-kal csökkent.
Az online vásárlók számára a promóciók (12%) és az alacsony szállítási költségek (11%) a legfontosabb szempontok, míg a fizikai boltok látogatói a minőséget és az árakat (22%), valamint a kényelmes elhelyezkedést (15%) értékelik leginkább.
Fogyasztói trendek
A fogyasztói költések mind online, mind a fizikai boltokban növekedtek, elsősorban a gyakoribb vásárlásoknak köszönhetően. Az online vásárlások értéke átlagosan 51 euró volt, míg az offline vásárlások értékben 22 euróra rúgtak.
A fogyasztók erős márkahűséget mutattak a kávé (43%), az állateledel (39%) és a sör (35%) iránt, míg a snackek (11%), a bioélelmiszerek (9%) és a készételek (7%) esetében az árérzékenység dominált. A promóciók a vásárlói döntést a kávé (28%) és a sör (26%) esetében kevésbé befolyásolták.
A saját márkás termékek jelentős részesedést értek el a higiéniai és tisztítószerek (92%), valamint a készételek (91%) piacán, megbízható alternatívaként szolgálva.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >Saját online bevásárló platformot indított a Pingo Doce
A portugál Pingo Doce szupermarketlánc elindította saját online élelmiszer-kereskedelmi platformját…
Tovább olvasom >Megnyitotta első üzletét a Nestlé Portugáliában
A Nestlé Portugal megnyitotta első kiskereskedelmi üzletét az országban, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >