A plázákban a hosszabb nyitva tartás még nem kompenzálja a vasárnapot
A vasárnapi zárva tartást elrendelő törvény március 15-i életbe lépése óta erősödött ugyan a pénteki, szombati forgalom a plázákban, de még nem kompenzálja a vasárnapot – válaszolta az MTI érdeklődésére Balatoni Judit, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSz) főtitkára kedden.
A kereskedőktől és látogatóktól kapott eddigi visszajelzésekből az szűrhető le, hogy a bevásárlóközpontok bérlői, mind a nyitva tartható, mind a bezárni kényszerülő üzletekben nehezményezik a nyitva tartás korlátozását, a vásárlók számára pedig nem egyértelmű, hogy melyik üzlet tart nyitva. A látogatók emellett a felháborodásukat az üzletekben szóvá is teszik, a külföldieket pedig teljesen váratlanul érte a zárva tartás – fejtette ki Balatoni Judit.
A főtitkár véleménye szerint még hosszabb időnek kell eltelnie, hogy a bevásárlóközpontok esetleg változtassanak a nyitvatartási renden. A hosszabb nyitva tartás a hét többi napján egyelőre még nem hozza a várt eredményt, de ehhez is még idő kell.
Hozzátette, hogy a rendelet életbe lépése óta eddig eltelt három vasárnapból március 15-e ünnepnap volt, amikor egyébként is zárva kellett lenniük az üzleteknek, a március 29-i vasárnap pedig azért nem releváns, mert sok üzlet ezt választotta a szabadon kijelölhető vasárnapnak, amikor élve a törvény adta lehetőséggel, nyitva lehettek. A zárva tartással érintett első „igazi” vasárnapon, március 22-én a mozival nem rendelkező bevásárlóközpontokban nagyon kevesen voltak, a mozival rendelkezőkben pedig egy szokásos, átlagos vasárnapi látogatottság 40-45 százalékát érte el a látogatók száma. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egymásért és a Vásárlókért!
Tizennyolcadik alkalommal került megrendezésre az Európai Kereskedelem Napja. A szervező…
Tovább olvasom >Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége: sok bolt van most nagy bajban
Néhány bevásárlóközpontban a rendkívüli körülmények miatt például a nyári időszakban…
Tovább olvasom >Az Európai Kereskedelem Napja: Egymásért és a Vásárlókért!
Tizenhetedik alkalommal került megrendezésre az Európai Kereskedelem Napja. A szervező…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >