A piacterek a határokon átnyúló forgalom 63%-át generálják
Tavaly az európai teljes határokon átnyúló online piac 265 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. Ennek legalább 63%-át, 167 milliárd eurót az online piacterek – így egyebek mellett az olyan határokon átnyúló globális kereskedők, mint az Amazon és az AliExpress – generálták.
A Cross-Border Commerce Europe „TOP 100 Cross-Border Marketplaces Europe” negyedik kiadása az Európai Unióban, így az Egyesült Királyságban is működő globális, határokon átnyúló online platformokat vizsgálja.
A jelentés szerint ezek a kereskedők tavaly 265 milliárd eurós határokon átnyúló forgalmat generáltak Európában (az utazási ajánlatokat nem számítva), amihez 167 milliárd euróval az online piacterek járultak hozzá. A piacterek által bonyolított kereskedelem közel felét az Amazon és az eBay adja, amelyek együttes GMV-je várhatóan 55 milliárd euró, illetve 23,2 milliárd euró lesz 2022-ben.
A piacterek 9,3 százalékkal bővültek a Covid-19-járvány után. A növekedést a hibrid B2C és a tisztán C2C piacterek támogatják. A piacterek 2025-re várhatóan az európai határokon átnyúló online értékesítés 65%-át adják majd.
Az Európában működő top 10 globális, határokon átnyúló piactér listáját továbbra is nagyrészt az Egyesült Államokbeli piacterek uralják, hiszen a tíz helyből hatot ezek a vállalatok foglalnak el.
Kapcsolódó cikkeink
Hamarosan Magyarországon is elérhető lesz a MediaMarkt piactere
A MediaMarkt online piacterének forgalma 90%-kal nőtt az előző év…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >Franciaországban is elindult a Kaufland piactere
A német e-kereskedelmi óriás Kaufland megnyitotta piacterét Franciaországban, ezzel belépve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gulyás Gergely: november 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot
November 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot – jelentette ki a Miniszterelnökséget…
Tovább olvasom >Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >