A piac közösséget épít
Fontos, hogy Magyarországon a magyar kultúránkat megőrizzük, és a magyar kultúra szerves része a piacra járás is – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár, pénteken, Törökbálinton a helyi piac átadási ünnepségén.

(Fotó: AM/Horváth Dorottya)
Az államtitkár kiemelte, hogy az agrártárca célja a lakosság egészséges táplálkozásának elősegítése és a helyi termékek értékesítésének előnyben részesítése. A kormány már 2012-ben lépéseket tett a helyi gazdaságok élénkítésére azzal, hogy bevezette a termelői piac fogalmát és támogatta a piacok kialakítását. A helyi termelői piacok létrehozásának alapvető célja az volt, hogy megkönnyítse a kistermelők által előállított élelmiszerek eljuttatását a fogyasztókhoz. Ennek köszönhetően Magyarországon az elmúlt évtizedben majd megháromszorozódott a termelői piacok száma.
Dr. Nobilis Márton hozzátette, hogy a rövid ellátási lánc támogatásával a vidéki térségekben élők biztonságos, jó minőségű, hazai élelmiszerhez juthatnak
A piacokon a vásárlók meggyőződhetnek az általuk kedvelt termékek eredetéről, a termelők pedig közvetlen visszacsatolást kaphatnak a munkájuk eredményéről. Magyarországnak van agrár múltja, és azon dolgozunk, hogy agrár jövője is legyen – tette hozzá. Elek Sándor, Törökbálint polgármestere kifejtette, hogy a településen működő piac bővítésére és korszerűsítésére 88 232 000 forint vissza nem térítendő támogatást nyertek. A beruházás keretében vízvételi és áramlehetőség került kiépítésre, elkészült a vizesblokk, a kiszolgáló tároló helyiségek és a piachoz tartozó 117 férőhelyes parkoló és kerékpártároló.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári Nébih-ellenőrzések első szakasza
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A…
Tovább olvasom >Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
A vásárlók bizalmának növelésén túl piaci előnyökkel is jár a…
Tovább olvasom >Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >