A pezsgőfogyasztást népszerűsítő kampányt indított az AMC
A magyar bor-, gyöngyözőbor és pezsgőfogyasztást népszerűsítő kommunikációs kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing (AMC) vezérigazgatósága, annak érdekében, hogy éves szinten kiegyenlítettebbé tegye a fogyasztást.
A kampány nyitó sajtótájékoztatóján Budafokon, a Törley Pezsgőpincészetnél Simon Péter, a zrt. agrármarketing vezérigazgató- helyettese szerdán Budapesten elmondta: Magyarországon a pezsgőfogyasztás 80 százaléka az év végi ünnepekhez – a karácsonyhoz és a szilveszterhez – köthető a felmérések szerint.
A mostani 50 millió forint felhasználását lehetővé tévő közösségi népszerűsítő kampánnyal ezen szeretnének változtatni, szeretnék elérni, hogy a magyar emberek az év más időszakaiban is igyanak pezsgőt – mondta.
Simon Péter az MTI kérdésére közölte: az agrármarketing finanszírozására az idén mintegy egymilliárd forint áll rendelkezésre, szemben a múlt évi mintegy 3,2 milliárd forint körüli összeggel. A múlt évben az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár miatt volt lényegesen nagyobb az agrármarketingre felhasználható pénz – tette hozzá.
Barátossy Gábor, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) borászati és alkoholos italok igazgatóságának igazgatóhelyettese többek között arról beszélt, hogy a Nébih számára fontos, hogy a prémium kategóriás magyar termékek, mint például a pezsgő, népszerűsítésében részt vehessen. Közölte: 2011-ben a forgalomba került pezsgő mennyisége belföldön mintegy 30 ezer hektoliter volt, míg az idén ez az első hat hónapban csaknem megduplázódott, mintegy 57 ezer hektoliter volt. Az elmúlt három évben a pezsgő-előállítással foglalkozó pincészetek száma is megkétszereződött. Most 20 pincészetben készítenek pezsgőt Magyarországon.
Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a cég saját adatai szerint tavaly az országban mintegy 22 millió palack – 150 ezer hektoliter – pezsgő fogyott el. Hozzátette, a mennyiség tíz évvel ezelőtt még 28-29 millió palackot tett ki.
Jelezte, a pezsgő fogalmába a klasszikus pezsgőn kívül már beleértik például a pezsgőkoktélokat, a gyöngyözőborokat is.
A Törleynél mintegy 20 millió palack készült a múlt évben. Ebből az export mintegy 6 millió palack volt. A cég múlt évi árbevétele mintegy 17 milliárd forintot tett ki, ami 1 százalékos növekedés 2012-höz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >