A pezsgőfogyasztást népszerűsítő kampányt indított az AMC
A magyar bor-, gyöngyözőbor és pezsgőfogyasztást népszerűsítő kommunikációs kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing (AMC) vezérigazgatósága, annak érdekében, hogy éves szinten kiegyenlítettebbé tegye a fogyasztást.
A kampány nyitó sajtótájékoztatóján Budafokon, a Törley Pezsgőpincészetnél Simon Péter, a zrt. agrármarketing vezérigazgató- helyettese szerdán Budapesten elmondta: Magyarországon a pezsgőfogyasztás 80 százaléka az év végi ünnepekhez – a karácsonyhoz és a szilveszterhez – köthető a felmérések szerint.
A mostani 50 millió forint felhasználását lehetővé tévő közösségi népszerűsítő kampánnyal ezen szeretnének változtatni, szeretnék elérni, hogy a magyar emberek az év más időszakaiban is igyanak pezsgőt – mondta.
Simon Péter az MTI kérdésére közölte: az agrármarketing finanszírozására az idén mintegy egymilliárd forint áll rendelkezésre, szemben a múlt évi mintegy 3,2 milliárd forint körüli összeggel. A múlt évben az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár miatt volt lényegesen nagyobb az agrármarketingre felhasználható pénz – tette hozzá.
Barátossy Gábor, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) borászati és alkoholos italok igazgatóságának igazgatóhelyettese többek között arról beszélt, hogy a Nébih számára fontos, hogy a prémium kategóriás magyar termékek, mint például a pezsgő, népszerűsítésében részt vehessen. Közölte: 2011-ben a forgalomba került pezsgő mennyisége belföldön mintegy 30 ezer hektoliter volt, míg az idén ez az első hat hónapban csaknem megduplázódott, mintegy 57 ezer hektoliter volt. Az elmúlt három évben a pezsgő-előállítással foglalkozó pincészetek száma is megkétszereződött. Most 20 pincészetben készítenek pezsgőt Magyarországon.
Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a cég saját adatai szerint tavaly az országban mintegy 22 millió palack – 150 ezer hektoliter – pezsgő fogyott el. Hozzátette, a mennyiség tíz évvel ezelőtt még 28-29 millió palackot tett ki.
Jelezte, a pezsgő fogalmába a klasszikus pezsgőn kívül már beleértik például a pezsgőkoktélokat, a gyöngyözőborokat is.
A Törleynél mintegy 20 millió palack készült a múlt évben. Ebből az export mintegy 6 millió palack volt. A cég múlt évi árbevétele mintegy 17 milliárd forintot tett ki, ami 1 százalékos növekedés 2012-höz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >