A Peruból Európába érkező avokádó útja is akadozhat ebben a szezonban
Juan Carlos Paredes, a Hass Avokádó Termelők Perui Szövetségének (ProHass) elnöke beszélt azokról a kihívásokról, amelyekkel a perui avokádóexport-ipar szembesült a 2022-es szezonban. Az infláció, a magas költségek és a késések továbbra is hatással vannak a gyümölcsexportra, de az orosz-ukrán háború is súlyosbította az ellátási lánc problémáit.

A márciusban kezdődött perui avokádószezon várhatóan szeptember utolsó hetében ér véget
Ebben a szezonban a ProHass körülbelül 518 000 tonna exportra számít.
„A szállítási költségek óriási hatással voltak az iparra és az avokádó esetében is. Ez a Covid-19 és az ukrajnai háború miatti egyes régiókban tapasztalható késések mellett jelentős hatással volt a célpiacainkra történő érkezések rendszerességére” – mondta Paredes, hozzátéve: „Az indulási időpontok a világ különböző pontjain eltérőek voltak. Ez torlódást okozott néhány helyen, ahol a perui avokádónak korábban nem kellett megküzdenie más gyümölccsel.”
Az export legfontosabb célpiacai közé tartozik Európa (53 százalék), az Egyesült Államok (26 százalék), Amerika többi része (11 százalék) és Ázsia (10 százalék).
A ProHass becslései szerint körülbelül 131 000 tonnát fog exportálni az Egyesült Államokba, ami 53 százalékos növekedés az előző szezonhoz képest. Ezenkívül a ProHass jelenleg a SENASA-val dolgozik azon, hogy piacokat nyisson Ausztráliában, Malajziában, Mexikóban, Új-Zélandon és Tajvanon.
Kapcsolódó cikkeink
Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >Gyorsítósávon a szállítmányozás
A szállítmányozás az FMCG iparág központi eleme és a globális…
Tovább olvasom >A zöldátálláshoz egyes nyersanyagokból bizonyos mértékig fedezhető a szükséglet Magyarországon
Magyarországon találhatók olyan nyersanyagok, amelyekből a zöldátálláshoz bizonyos mértékig fedezhető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >