A Peruból Európába érkező avokádó útja is akadozhat ebben a szezonban
Juan Carlos Paredes, a Hass Avokádó Termelők Perui Szövetségének (ProHass) elnöke beszélt azokról a kihívásokról, amelyekkel a perui avokádóexport-ipar szembesült a 2022-es szezonban. Az infláció, a magas költségek és a késések továbbra is hatással vannak a gyümölcsexportra, de az orosz-ukrán háború is súlyosbította az ellátási lánc problémáit.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/avocado-g2b67d6cf6_1920.jpg)
A márciusban kezdődött perui avokádószezon várhatóan szeptember utolsó hetében ér véget
Ebben a szezonban a ProHass körülbelül 518 000 tonna exportra számít.
„A szállítási költségek óriási hatással voltak az iparra és az avokádó esetében is. Ez a Covid-19 és az ukrajnai háború miatti egyes régiókban tapasztalható késések mellett jelentős hatással volt a célpiacainkra történő érkezések rendszerességére” – mondta Paredes, hozzátéve: „Az indulási időpontok a világ különböző pontjain eltérőek voltak. Ez torlódást okozott néhány helyen, ahol a perui avokádónak korábban nem kellett megküzdenie más gyümölccsel.”
Az export legfontosabb célpiacai közé tartozik Európa (53 százalék), az Egyesült Államok (26 százalék), Amerika többi része (11 százalék) és Ázsia (10 százalék).
A ProHass becslései szerint körülbelül 131 000 tonnát fog exportálni az Egyesült Államokba, ami 53 százalékos növekedés az előző szezonhoz képest. Ezenkívül a ProHass jelenleg a SENASA-val dolgozik azon, hogy piacokat nyisson Ausztráliában, Malajziában, Mexikóban, Új-Zélandon és Tajvanon.
Kapcsolódó cikkeink
A zöldátálláshoz egyes nyersanyagokból bizonyos mértékig fedezhető a szükséglet Magyarországon
Magyarországon találhatók olyan nyersanyagok, amelyekből a zöldátálláshoz bizonyos mértékig fedezhető…
Tovább olvasom >A forgalmazók szerint változást hozhat az AI a gyümölcsellátási láncban
A mesterséges intelligencia (AI) technológia a gyümölcs- és zöldségforgalmazók szerint…
Tovább olvasom >A digitalizáció hozzájárul az élelmiszeripar versenyképesség növekedéséhez
A technológiai fejlődés és az informatikai eszközök térnyerése forradalmasíthatja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >