A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, különösen az észak-amerikai piac jelentett csalódást a cég számára. A fogyasztók körében hódító egészségesebb életmód és a súlycsökkentő trendek komoly kihívás elé állították az üdítőitalokat és snackeket gyártó óriásvállalatot.
Profitcsökkenés és gyenge negyedéves számok
A cég legfrissebb gyorsjelentése szerint a negyedik negyedéves nettó árbevétel 0,2 százalékkal 27,78 milliárd dollárra csökkent, alulmúlva a 27,89 milliárd dolláros elemzői várakozásokat. Bár az egy részvényre eső nyereség (EPS) 2 centtel meghaladta az előrejelzéseket, a bevételi adatok nyomás alá helyezték a részvényárfolyamot, amely 2 százalékot esett a New York-i tőzsde nyitása előtt.
A PepsiCo éves profitja ugyanakkor emelkedett:
- A negyedik negyedévben 1,30 milliárd dollárt keresett (17 százalékos növekedés),
- Az egész évben pedig 9,58 milliárd dolláros profitot ért el (5,6 százalékos növekedés).
Csökkenő kereslet az észak-amerikai piacon
Az észak-amerikai piac különösen gyengén teljesített. A cég két fő egysége, az üdítőital-portfólió és a snackeket gyártó Frito-Lay North America is jelentős lassulást tapasztalt. A Pepsi üdítők organikus bevételnövekedése mindössze 1 százalékos volt a negyedik negyedévben, míg a Frito-Lay 0,5 százalékos visszaesést könyvelt el. Egy évvel korábban ezek a számok 7 és 9 százalékos növekedést mutattak.
A kereslet csökkenéséhez hozzájárult az infláció, valamint a PepsiCo által végrehajtott áremelések, amelyek az olcsóbb konkurencia irányába terelték a fogyasztókat. A cég most azt fontolgatja, hogy kisebb kiszerelésekkel próbálja csökkenteni a termékek árát, remélve, hogy ez kevésbé feltűnő a vásárlók számára.
Új stratégia: Alacsonyabb árak és innováció
A cég vezetése a termékfejlesztésre és az alacsonyabb árú termékek bevezetésére helyezi a hangsúlyt, miközben erőteljesebb marketingkampányokkal próbálja visszaszerezni elvesztett vásárlóit. A vállalat azt ígéri, hogy beruházásokkal bővíti az áruválasztékot, és újra a növekedési pályára állítja a céget.
A PepsiCo a folyó üzleti évre 1–3 százalékos organikus forgalombővülést és hasonló mértékű EPS-növekedést vár. Ez jelentősen elmarad az elemzők által prognosztizált 4,8 százalékos növekedéstől.
Részvényesek vigasztalása: Osztalékemelés
A cég részvényesei számára pozitívum, hogy a PepsiCo 5 százalékkal megemelte éves osztalékát, amely így papíronként 5,69 dollárra nőtt. A PepsiCo immár 53 éve folyamatosan emeli az osztalékot, ezzel az osztalékarisztokraták szűk táborába tartozik.
Kapcsolódó cikkeink
Új vámtarifaszám alá kerül két különleges élelmiszeripari termék
2025. június 19-én jelentek meg az Európai Bizottság új végrehajtási…
Tovább olvasom >Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >Így alakult a magyar üdítőital-piac 2024-ben
Látványos fordulatokat hozott a hazai üdítőital-piac 2024-es éve: miközben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >