A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, különösen az észak-amerikai piac jelentett csalódást a cég számára. A fogyasztók körében hódító egészségesebb életmód és a súlycsökkentő trendek komoly kihívás elé állították az üdítőitalokat és snackeket gyártó óriásvállalatot.
Profitcsökkenés és gyenge negyedéves számok
A cég legfrissebb gyorsjelentése szerint a negyedik negyedéves nettó árbevétel 0,2 százalékkal 27,78 milliárd dollárra csökkent, alulmúlva a 27,89 milliárd dolláros elemzői várakozásokat. Bár az egy részvényre eső nyereség (EPS) 2 centtel meghaladta az előrejelzéseket, a bevételi adatok nyomás alá helyezték a részvényárfolyamot, amely 2 százalékot esett a New York-i tőzsde nyitása előtt.
A PepsiCo éves profitja ugyanakkor emelkedett:
- A negyedik negyedévben 1,30 milliárd dollárt keresett (17 százalékos növekedés),
- Az egész évben pedig 9,58 milliárd dolláros profitot ért el (5,6 százalékos növekedés).
Csökkenő kereslet az észak-amerikai piacon
Az észak-amerikai piac különösen gyengén teljesített. A cég két fő egysége, az üdítőital-portfólió és a snackeket gyártó Frito-Lay North America is jelentős lassulást tapasztalt. A Pepsi üdítők organikus bevételnövekedése mindössze 1 százalékos volt a negyedik negyedévben, míg a Frito-Lay 0,5 százalékos visszaesést könyvelt el. Egy évvel korábban ezek a számok 7 és 9 százalékos növekedést mutattak.
A kereslet csökkenéséhez hozzájárult az infláció, valamint a PepsiCo által végrehajtott áremelések, amelyek az olcsóbb konkurencia irányába terelték a fogyasztókat. A cég most azt fontolgatja, hogy kisebb kiszerelésekkel próbálja csökkenteni a termékek árát, remélve, hogy ez kevésbé feltűnő a vásárlók számára.
Új stratégia: Alacsonyabb árak és innováció
A cég vezetése a termékfejlesztésre és az alacsonyabb árú termékek bevezetésére helyezi a hangsúlyt, miközben erőteljesebb marketingkampányokkal próbálja visszaszerezni elvesztett vásárlóit. A vállalat azt ígéri, hogy beruházásokkal bővíti az áruválasztékot, és újra a növekedési pályára állítja a céget.
A PepsiCo a folyó üzleti évre 1–3 százalékos organikus forgalombővülést és hasonló mértékű EPS-növekedést vár. Ez jelentősen elmarad az elemzők által prognosztizált 4,8 százalékos növekedéstől.
Részvényesek vigasztalása: Osztalékemelés
A cég részvényesei számára pozitívum, hogy a PepsiCo 5 százalékkal megemelte éves osztalékát, amely így papíronként 5,69 dollárra nőtt. A PepsiCo immár 53 éve folyamatosan emeli az osztalékot, ezzel az osztalékarisztokraták szűk táborába tartozik.
Kapcsolódó cikkeink
PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések
Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov…
Tovább olvasom >A PepsiCo a Sabra és az Obela kizárólagos tulajdonosává válik
A PepsiCo bejelentette, hogy teljes egészében megszerzi a Sabra Dipping…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >