A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 07. 02. 09:51

A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a marketinget, a designt és a technológiát ötvöző kísérleteibe, amelyek a személyre szabottság fokozására összpontosítanak. A marketingcég bemutatta a Gatorade új AI-alapú hidratációs coach-át és a Pepsi üdítős doboz formája által inspirált, csatlakoztatott eszközt.

A Marketing Dive beszámolója szerint a PepsiCo márkái, a Gatorade és a Pepsi új technológiai eszközöket mutattak be a múlt héten a Cannes Lions Fesztiválon tartott előadásukban.

A Gatorade egy Anna nevű, mesterséges intelligenciával működő AI Hydration Coach-ot demózott a márka által szponzorált Stagwell’s Sport Beach helyszínen. A Gatorade Sporttudományi Intézet által felhalmozott szakismeretekkel „tanított” asszisztens a fogyasztók számára könnyen befogadható formában ad át tudományos ismereteket a folyadékpótlásról. A koncepció arra az elképzelésre támaszkodik, hogy a mesterséges intelligencia képes demokratizálni az egykor exkluzívnak számító szolgáltatásokat, és a hétköznapi fogyasztóknak olyan szakértői útmutatást nyújt, amely korábban az élsportolóknak volt fenntartva.

Emellett itt debütált a Pepsi Smart Can-je, mely egy a felhasználói élmény testre szabását segítő, körbefutó képernyőkkel, mozgásérzékelőkkel és gyorsulásmérőkkel felszerelt, hálózatba kapcsolódni képes eszköz, egyfajta „interaktív portál”. A cég úgy pozícionálta az intelligens üdítős dobozt – amely alakja ellenére nem tartalmaz üdítőt –, mint egy olyan lehetőséget, amellyel személyre szabott élményeket lehet nyújtani a rajongóknak, és potenciálisan exkluzív tartalmakat, például belépési kódokat lehet hozzájuk eljuttatni. A doboz alakú eszközt az üdítőital-márka a későbbiekben fogja promócióiban használni futball-, játék-, zenei és étkezéssel kapcsolatos tartalmakat készítő alkotókkal és rajongókkal.

Kapcsolódó cikkeink