A pénzügyi tudatosság és a környezetvédelem a legfontosabb a magyar fogyasztók számára

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 09. 26. 10:44

A felnőtt magyar lakosság közel fele (47%) saját megítélése szerint tudatosabban viszonyul a mindennapok lényeges kérdéseihez, mint az emberek többsége, míg 46%-uk átlagosnak tartja a hozzáállását a Generali legújabb reprezentatív kutatása szerint.

Pénzügyi tudatosság és környezetvédelem – ez érdekli a magyarokat

A felmérés nemcsak azt mutatja meg, hogy a jelek szerint a magyarok magabiztosan navigálnak az őket foglalkoztató témákban, de arról is részletes képet fest, hogy mi jár leginkább napjainkban a hazai felnőttek fejében. A világunkban zajló gyors és gyakran aggasztó változások – infláció, háború, klíma- és energiaválság – azonban jelentős stresszfaktort is jelentenek, így talán minden eddiginél fontosabb a tudatos életmód és szemlélet kialakítása.

Nem meglepő módon a mindennapokat eluraló energiaválság aggasztja leginkább az embereket: döntő többségük (71%) szerint ugyanis a közeljövőben az áram- és gázfogyasztással kapcsolatban kell sokkal tudatosabbnak lenniük, de a hamarosan fenyegető vízhiány is foglalkoztatja őket. Mindezt pozitívan is értékelhetjük, hiszen mindannyiunk közös érdeke, hogy hatékonyabban gazdálkodjunk a rendelkezésünkre álló erőforrásokkal. A rezsikérdés ugyanakkor az 50 év felettieket nyomasztja leginkább – valószínűleg ők érzik magukat a legkiszolgáltatottabbnak az emelkedő költségekkel szemben. Ez az eredmény sem különösebben meglepő, hiszen évről évre egyre többen (a tavalyi 54%-os eredmény után 2022-ben 59%-ban) látják úgy a magyarok, hogy mire nyugdíjas korba érnek, a megélhetéshez szükséges állami hozzájárulásra már nem számíthatnak.

Nehéz döntések várnak a magyarokra: ébredezik a pénzügyi tudatosság

Miután az emberek egyre gyakrabban szembesülnek sorsdöntő pénzügyi döntésekkel, úgy tűnik, igyekeznek nagyobb figyelmet fordítani a tájékozódásra és tanulásra, hogy ezekből a megfelelő következtetéseket levonva a gyakorlatban is a legkedvezőbb megoldásokat választhassák. A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fele kifejezetten fontosnak tartja, hogy a jövőben tudatosabban álljon a pénzügyeihez – vagyis nagyobb hangsúly esik a tervezésre, öngondoskodásra, megtakarítási formákra is. Ez persze a lehetőségektől és a körülményektől nagyban függ, hiszen azok között, akik rendszeresen tudnak komolyabb összeget félretenni, többségben vannak a 40 év alatti, magasabb iskolai végzettségű fővárosi lakosok.

„Miközben a felmérésből egyértelműen kiderült, hogy jelenleg főként a megélhetés, az anyagi boldogulás foglalkoztatja leginkább a magyarokat, a jelek szerint egyre többen szeretnének tudatosabban hozzáállni a bolygónk jövőjét és az egyéni elégedettséget befolyásoló kérdésekhez, így a klímavédelemhez (37%), az egészséges életmódhoz (31%), a gyermekneveléshez (21%) vagy éppen a rendszeres testmozgáshoz (14%). A válaszok alapján mintha egyfajta tudatos „ébredés” zajlana az emberek fejében”

– vonja le a kutatás tanulságait Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.

Generali Biztosító

Kapcsolódó cikkeink