A pénzügyi tudatosság és a környezetvédelem a legfontosabb a magyar fogyasztók számára
A felnőtt magyar lakosság közel fele (47%) saját megítélése szerint tudatosabban viszonyul a mindennapok lényeges kérdéseihez, mint az emberek többsége, míg 46%-uk átlagosnak tartja a hozzáállását a Generali legújabb reprezentatív kutatása szerint.

Pénzügyi tudatosság és környezetvédelem – ez érdekli a magyarokat
A felmérés nemcsak azt mutatja meg, hogy a jelek szerint a magyarok magabiztosan navigálnak az őket foglalkoztató témákban, de arról is részletes képet fest, hogy mi jár leginkább napjainkban a hazai felnőttek fejében. A világunkban zajló gyors és gyakran aggasztó változások – infláció, háború, klíma- és energiaválság – azonban jelentős stresszfaktort is jelentenek, így talán minden eddiginél fontosabb a tudatos életmód és szemlélet kialakítása.
Nem meglepő módon a mindennapokat eluraló energiaválság aggasztja leginkább az embereket: döntő többségük (71%) szerint ugyanis a közeljövőben az áram- és gázfogyasztással kapcsolatban kell sokkal tudatosabbnak lenniük, de a hamarosan fenyegető vízhiány is foglalkoztatja őket. Mindezt pozitívan is értékelhetjük, hiszen mindannyiunk közös érdeke, hogy hatékonyabban gazdálkodjunk a rendelkezésünkre álló erőforrásokkal. A rezsikérdés ugyanakkor az 50 év felettieket nyomasztja leginkább – valószínűleg ők érzik magukat a legkiszolgáltatottabbnak az emelkedő költségekkel szemben. Ez az eredmény sem különösebben meglepő, hiszen évről évre egyre többen (a tavalyi 54%-os eredmény után 2022-ben 59%-ban) látják úgy a magyarok, hogy mire nyugdíjas korba érnek, a megélhetéshez szükséges állami hozzájárulásra már nem számíthatnak.
Nehéz döntések várnak a magyarokra: ébredezik a pénzügyi tudatosság
Miután az emberek egyre gyakrabban szembesülnek sorsdöntő pénzügyi döntésekkel, úgy tűnik, igyekeznek nagyobb figyelmet fordítani a tájékozódásra és tanulásra, hogy ezekből a megfelelő következtetéseket levonva a gyakorlatban is a legkedvezőbb megoldásokat választhassák. A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fele kifejezetten fontosnak tartja, hogy a jövőben tudatosabban álljon a pénzügyeihez – vagyis nagyobb hangsúly esik a tervezésre, öngondoskodásra, megtakarítási formákra is. Ez persze a lehetőségektől és a körülményektől nagyban függ, hiszen azok között, akik rendszeresen tudnak komolyabb összeget félretenni, többségben vannak a 40 év alatti, magasabb iskolai végzettségű fővárosi lakosok.
„Miközben a felmérésből egyértelműen kiderült, hogy jelenleg főként a megélhetés, az anyagi boldogulás foglalkoztatja leginkább a magyarokat, a jelek szerint egyre többen szeretnének tudatosabban hozzáállni a bolygónk jövőjét és az egyéni elégedettséget befolyásoló kérdésekhez, így a klímavédelemhez (37%), az egészséges életmódhoz (31%), a gyermekneveléshez (21%) vagy éppen a rendszeres testmozgáshoz (14%). A válaszok alapján mintha egyfajta tudatos „ébredés” zajlana az emberek fejében”
– vonja le a kutatás tanulságait Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nyuszi mellé pénzügyi tudatosság is kerülhet a kosárba
A húsvét az egyik olyan alkalom, amelyet gyerekünnepnek is nevezhetünk,…
Tovább olvasom >Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >